اقتصاد

میزان مصرف آب شرب شهری در فضای سبز کم است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با بکارگیری روش آبیاری مکانیزه، مصرف آب و نیرو در شهر کاهش یافته و فضای سبز جان دوباره به خود گرفته است.
مرادلو افزود: در استان و شهر زنجان بحران آب وجود و برای اینکه بتوانیم اندکی شرایط را کنترل نماییم و مدیریت مصرف آب داشته باشیم؛ در شورای شهر ششم برنامه‌ای مطرح و بر این اساس مقرر شد تا فضای سبز شهر زنجان به صورت مکانیزه مورد آبیاری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در چند پارک همانند لاله، کودک، میدان ولی‌عصر و برخی مناطق شهر زنجان مقرر شد تا به صورت مکانیزه مورد آبیاری قرار گیرد، بر این اساس برنامه‌ریزی شد تا ۸۲ هکتار از فضای سبز شهری که شامل رفیوژها، پارک‌ها و فضای سبز در مناطق مختلف به صورت مکانیزه آبیاری شود.
نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه آب استفاده شده در فضای سبز شهری بیشتر آب خام است، گفت: در ۴ نقطه شهر با تخصیص بودجه چاه عمیق حفر شد.
وی با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب شهری در فضای سبز کم است، اذعان کرد: البته در مساحت‌های کوچک چند متری فضای سبز شهری آب شرب استفاده می‌شود هر چند تلاش می‌کنیم تا با اجرای طرح شبکه‌ای در این فضاها نیز از آب خام استفاده شود.
مرادلو با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه اجاره چاه آب برای استفاده در فضای سبز شهری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برای کاستن هزینه‌ها در سال‌های پیشرو، شهرداری را مکلف به دریافت مجوز و حفر چاه کردیم.
وی با اذعان به اینکه از ۱۵ فروردین جاری یک پیمانکار برای اجرای آبیاری مکانیزه شهری انتخاب شد، خاطر نشان کرد: در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده و برای این اقدام قریب به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان بیان کرد: با این اقدام، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، سبب صرفه‌جویی در بکارگیری نیرو نیز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا