اقتصاد

اجرای طرح هادی در ۱۱۵ روستای شهرستان خدابنده

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، اجرای طرح هادی را جهت محرومیت زدایی و توسعه روستاها از اولویت های بنیاد مسکن استان برشمرد و اظهار داشت: تاکنون طرح هادی در ۱۱۵ روستای شهرستان خدابنده به همت بنیاد مسکن و همکاری دهیاری ها اجرا شده ، به طوری که میانگین اجرا در این زمینه ۶۳ درصد است که خوشبختانه این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.
خواجه ای با بیان اینکه، طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید، افزود: طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرحهای توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاههای روستایی به وجود آورده است. در واقع این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت نماید.
وی تاکید کرد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت بخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قیدار گفت: پروژه ۵۱۹ واحدی قیدار در زمینی به مساحت ۷ هکتار از مساحت ۲۵ هکتار الحاق شده به محدوده در ۸۷ بلوک ۶ واحدی با زیر بناهای متفاوت از ۷۵ تا ۹۵ متر مربع در حال احداث می باشد.
وی با بیان اینکه، پروژه ملی مسکن قیدار از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱ شروع و در حال حاظر نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: خوشبختانه در زمینه اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر هستیم ، که امیدواریم با همکاری بیشتر بانک های عامل در ارائه تسهیلات در موعد مقرر به متقاضیان تحویل داده شود.
خواجه ای به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده که نشان می دهد تعامل مطلوبی در شهرستان بین بنیاد مسکن و بانک های عامل در زمینه اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی وجود دارد .
مدیرکل بنیاد مسکن یادآور شد: تاکنون تعداد ۲۳ روستای در معرض آسیب شهرستان خدابنده در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک ، ایمن سازی (شامل اجرای سیل بند، دیوار حفاظتی و پل سازی) شده وتعداد ۳ روستا در سال جاری نیز در دست اقدام است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا