اخبار ویژهعلم و فناوری

علم و ثروت لازم و ملزوم یکدیگرند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر دبستان علامه حلی زنجان در مصاحبه اختصاصی با آسمان زنجان به مناسبت بزرگداشت روز معلم گفت: مرتضی بطحایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت با سابقه ۲۵ساله که نصف آن تدریس داشته و مابقی به مدیریت در مدرسه پرداخته ام.
وی در پاسخ به سوالِ دلیل انتخاب شغل معلمی و آیا به گذشته برگردید باز هم معلمی انتخاب شما بود؟، اظهار داشت: من از خردسالی آرزوی معلم شدن را داشته و خیلی دوست داشتم که شغل معلمی را انتخاب کنم و به همین دلیل شغل زیبای معلمی را برگزیده و اگر به گذشته برگردم از انتخابم پشیمان نخواهم بود.
بطحایی در پاسخ به سوال ویژگی های مدیر و ناظم و یا معلم گفت: مدیر و یا معلم و ناظم ویژگیهای خاصی باید داشته باشند؛ مهمترین ویژگی یک معلم یا مدیر یا معاونین داشتن صبوری است؛ صبوری مهمترین فاکتور خدمت در آموزش و پرورش بوده و یکی از عوامل‌ موفقیت می‌باشد .
وی در ادامه افزود: مدیریت در آموزش و پرورش بسیار متفاوت تر از سایر سازمان ها می باشد؛ زیرا مدیر مدرسه باید توانایی زندگی کردن، همراهی و همکاری کردن با دانش آموزان و همچنین اولیای گرامی دانش آموزان را داشته باشد.
مدیر مدرسه علامه حلی در ادامه با اشاره به روش مدیریت خود افزود: روش بنده برای تمامی اولیا و دانش آموزان عزیز که با هم در ارتباط بودیم, احترام، احترام و احترام به اولیای عزیز و دانش آموزان و تمامی مراجعین به آموزشگاه بوده و خواهد بود.
مرتضی بطحایی در پاسخ به، راه‌های برقراری ارتباط با اولیای دانش آموزان که در شرایط و خصوصیات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، گفت: صادقانه رفتار کردن با آنها و احترام گذاشتن به اولیا از راه کار های ما می باشد به طوری که صداقت به نظر بنده در هر زمان و مکانی انسان را در سطوح بالا نگه داشته و قطعاً اعتماد اولیا را در پی خواهد داشت؛ اعتماد اولیا به مسئولین و به مدیریت باعث همکاری بیش از پیش آنها شده است و رشد و شکوفایی مدرسه و سازمان را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به سوال برنامه های غیر درسی و اردوهای مدرسه ای اظهار داشت: در آموزشگاه علامه حلی، اردوهای علمی در شیفت آموزشی و حضوری دانش آموزان انجام می‌شود که اردوهای تفریحی اختیاری بوده و با حضور اولیا و مشارکت آنان در زمان غیر رسمی آموزش اجرا می شود.
وی در ادامه افزود: به عقیده بنده محیط آموزشی رسمی و غیر رسمی هرچقدر شادتر و جذاب تر باشد، رشد اجتماعی و علاقه به تحصیل دانش آموزان را در پی خواهد داشت که ما در چارچوب قوانین،سعی در اجرایی کردن آنها داشته ایم‌.
مرتضی بطحایی بنابر حدیثی از حضرت علی علیه السلام که می فرمایند«علم سلطان است» گفت: بنده نیز معتقد هستم علم سلطان و تاج سر هر انسان فرهیخته می‌باشد؛ انسان‌های عالم و فرهیخته از جایگاه بسیار بالایی در تمامی جوامع برخوردار بوده و هستند.
وی در پاسخ به سوال « علم بهتر است یا ثروت ؟ » اظهار داشت: جامعه امروزی و شرایط کنونی قطعاً هر دو را تایید می‌کند و با توجه به قبولی هایی که در کنکور و دانشگاه های برتر دیده می شود تاثیر ثروت بر موفقیت را نشان می دهد و برای آینده ی بهتر دانش آموزان، علم و ثروت لازم و ملزوم یکدیگرند و در نتیجه هم علم بهتر است و هم ثروت.
مدیر مدرسه علامه حلی در پایان تصریح کرد: درخواستی از مسئولین دارم؛ خواهش می کنم محیط های آموزشی را بیش از پیش گسترش داده و با ارائه امکانات و منابع مالی و احداث سالن های ورزشی و چند منظوره در کنار آموزشگاه ها باعث جذاب بودن محیط آموزشی و علاقه مند کردن ۱۰۰درصدی دانش آموزان به تحصیل میسر کنید تا استعدادهای تمامی دانش آموزان در حیطه های مختلف کشف گردد.

نرگس محمودی ۴۶۳۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا