سیاسی و اجتماعی

۹۴ درصد از زکات استان زنجان در امور محرومین هزینه شد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه سال قبل ۵۷ میلیرد و ۳۰۰ میلیون جمع آوری و ساماندهی زکات را در استان داشتیم، افزود: از کل مبلغ زکات جمع آوری شده در استان ۹۴ درصد در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و ۶ درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شده است.
روح اله صالحی در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه تحقق این میزان زکات در نتیجه تلاش مودیان در سطح شهرستانها، استان و همچنین روحانیون و مبلغین زکات رخ داد، اضافه کرد: تعداد مبلغین زکات همکار با کمیته امداد ۱۳۳ نفر تعداد عاملین زکات هم ۲۹۰۰ نفر بود.
صالحی تصریح کرد: در مجموع تعداد ۷۴۲ روستا با ضریب ۸۰ درصدی در بحث جمع آوری زکات فعالیت دارند که منجر به افزایش زکات پرداختی هم شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۳۹ مورد جهیزیه نیز از محل زکات اهدا شده است، گفت: در حوزه درمان ۵۸ مورد، کمک به تحصیل ۸۲۶ مورد و احداث مسکن ۹۸ مورد بوده است و در مجموع ۶۳ هزار و ۵۰۰ سال قبل از محل زکات خدمات ارائه شد.
وی تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته ۴۴ شورای زکات در سطح شهرستان ها و بخش ها برگزار و ۲۴۵ مصوبه نیز عملیاتی شده است.
صالحی با اشاره به اینکه سال قبل ۵۷ میلیرد و ۳۰۰ میلیون جمع آوری و ساماندهی زکات را در استان داشتیم، افزود: از کل مبلغ زکات جمع آوری شده در استان ۹۴ درصد در امور مربوط به محرومین و نیازمندان و ۶ درصد نیز در امور عام المنفعه هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین با قدردانی از همکاری صدا و سیما در بحث ترویج فرهنگ زکات گفت: سال قبل ۵۰ ساعت برنامه نیز در حوزه زکات پخش شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا