اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

اولویت هزینه کرد زکات فطره معیشت نیازمندان است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، آیت الله علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان با اشاره به اینکه بحث افزایش زکات پرداختی و پیشرفت خوب کارها نشان از همکاری خوب میان بهزیستی و کمیته امداد و انسجام امور است، گفت: امیدواریم امسال نیز با همان انسجام همیشگی جمع آوری و توزیع زکات فطره انجام شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از مصارف فقرا یک ریال هم مجوز هزینه کرد در بخش کارکنان و سایر امور جاری این نهاد ندارد، افزود: از ابتدای فعالیت کمیته امداد موضوع بر این روال بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه فتوای اکثر علما این است که اولویت فطریه معیشت نیازمندان است و باید بر همین اساس عمل شود، گفت: براساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.
وی به اهمیت تبلیغات به ویژه زکات از طریق برنامه های صدا وسیما اشاره کرد و گفت:اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم واعتماد مردم را جلب کنیم مشارکت آنان را در برنامه های مختلف مشاهده می کنیم .
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ورود صدا و سیما به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: باید از این ظرفیت به صورت بهینه و به نحو احسن استفاده شود.
وی به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین نیز اشاره کرد و افزود: انتظار داریم در این باره نیز اطلاع رسانی بیشتری صورت گیرد چون احساس می کنم افرادی از این کار مطلع نیستند؛ چه بسا که در صورت اطلاع اغلب مردم مشارکت از این هم بیشتر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا