اخبار ویژهاقتصاد

حضور بازرگانان روس در نمایشگاه زنجان

حضور بازرگانان روس در نمایشگاه زنجان فرصتی مناسب برای صنایع غذایی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، یوسفی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان، با بیان این که نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه یک ابتکار جدید در تجارت خارجی است، گفت: حضور تاجران روس در این نمایشگاه، فرصتی مناسب برای توسعه تجارت خارجی است.
امیر یوسفی از برگزاری نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه به عنوان یک ابتکار جدید در تجارت خارجی نام برد و اظهار کرد: بازار روسیه به لحاظ عضویت در پیمان گمرکی اوراسیا، پیمان شانگهای و بریکس بسیار مهم است و از تنوع گستردگی و پایداری برای سرمایه گذاری برخوردار است.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که هر دو کشور تحت تحریم های بی سابقه قرار دارند، افزود: بعد از جنگ اوکراین چرخش روسیه به سوی کشور های عضو پیمان گمرکی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای بیشتر شده و این در شرایطی است که ایران برای توسعه روابط اقتصادی با روسیه مانع سیاسی یا بوروکراتیک ندارد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران، گفت: ما به علت موقعیت همسایگی توافقنامه های متعددی با روسیه امضا کردیم و برخی محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران برای صادرات به روسیه دارای مزیت هستند، لذا پیشنهاد می کنم برای تبادل روبل و ریال تمهیداتی اندیشیده شود.
یوسفی خواستار تقویت ناوگان کشتیرانی در دریای خزر شد و گفت: باید فرصت هایی فراهم شود که دو طرف هر چه بیشتر با قابلیت های دیگری آشنا شوند؛ در حال حاضر حجم مبادلات دو کشور حدود چهار میلیارد دلار درسال است و می تواند تا ۱۰ برابر افزایش یابد.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان، برگزاری نمایشگاه صادرات به روسیه را یک فرصت برای آشنایی از ظرفیت های طرفین دانست و گفت: یکی از فرصت های مناسب برای واحدهای تولیدی بهره گیری از مارکتینگ نمایشگاهی است و در این میان نمایشگاه های خارجی همواره بهترین فرصت های تجاری را فراهم کرده اند.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان، با اشاره به این که هزینه های بالای حضور در کشورهای خارجی بعضی تولید کنندگان را از حضور در بازارهای خارجی دور کرده است، گفت: کیفیت بالای تولیدات داخلی باعث شده بسیاری از آن ها توان رقابت در بازارهای خارجی را داشته باشد.
وی با بیان این که نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه بخش زیادی از دغدغه های بازاریابی خارجی را برای تولیدات داخلی برطرف کرده است، گفت: طبق اعلام نمایشگاه بین المللی زنجان، متناظر با شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، از تجار روس و کشورهای اوراسیا برای بازدید از نمایشگاه دعوت و میزبانی می شود.
نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران خواستار مشارکت و حضور شرکت های داخی در این نمایشگاه شد و گفت: یکی از فرصت های تجاری بازار روسیه، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی است و حضور در این نمایشگاه فرصت را حضور موثر در بازار خارجی برای صنایع داخلی فراهم می کند.
اولین نمایشگاه بین المللی صادرات به روسیه از تاریخ ۱۸ مهر بمدت ۴ روز و با حضور فعالان اقتصادی ۲ کشور توسط شرکت نمایشگاه بین المللی زنجان برگزار میگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا