اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

فعالیت موزه‌های استان زنجان تا ساعت ۲۲ طی نوروز

دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان از ۱۰ دی‌ماه امسال فعال شد و طی این مدت دو جلسه با روسای کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سید سعید صفوی در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، از تدوین برنامه‌های مختلف در استان برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: ستاد خدمات سفر استان برنامه‌های متنوعی را برای این ایام در نظر گرفته است.
وی اظهار داشت:دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان از ۱۰ دی‌ماه امسال فعال شد و طی این مدت دو جلسه با روسای کمیته‌های دوازده‌گانه این ستاد در استان تشکیل شده است.
صفوی افزود: یکی از مشکلاتی که تا به امروز موفق به رفع آن نشده‌ایم، مربوط به سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی است که وضعیت خوبی ندارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی، این دغدغه رفع شود.
این مسوول با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خدمات سفر به دستگاه‌های عضو این ستاد ارسال شده و امیدواریم برنامه‌ریزی خوبی در راستای جذب گردشگر داشته باشند، ادامه داد: در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، ستاد خدمات سفر استان زنجان خدمات ارزنده‌ای را به گردشگران و مسافران نوروزی در قالب ۱۲ کمیته این ستاد ارائه خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از فعال بودن موزه‌های استان تا ساعت ۲۲ در ایام نوروز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، از این روز خدماتی که در تاسیسات گردشگری استان به مسافران نوروزی ارائه می‌شود، مطابق با صوابط رعایت ماه مبارک رمضان خواهد بود.
صفوی با بیان اینکه اقداماتی در راستای میزبانی مطلوب از گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده است، خاطرنشان کرد: ثبت معبد داش‌کسن به عنوان دومین پایگاه ملی میراث استان، کف‌سازی بازار زنجان و نیز بازسازی زائرسراهای بقعه قیدار نبی در شهرستان خدابنده از جمله اقدامات مذکور بوده است.
وی با اشاره به اینکه زنجان از زیرساخت‌های خوب گردشگری برخوردار بوده و تلاش می‌شود تا این زیرساخت‌ها حفظ و در معرض دید گردشگران قرار گیرد، اضافه کرد: یکی از اماکن دیدنی شهر زنجان موزه مردان نمکی است که پس از نزدیک به سه سال به روزرسانی شد.
صفوی به اهمیت وجود خانه‌های بوم‌گردی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه شمار این خانه‌ها به اقدامات صورت گرفته دو برابر شده است، عنوان کرد: در حوزه صنایع‌دستی نیز ۳هزار مجوز صادر و تمدید شده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا