سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

بسته شدن پرونده رفع تداخلات اراضی در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت یک طرح مردمی است و استان زنجان نیز از برنامه عقب نیست.
سید حسن حسینی افزود: استان زنجان از مرز تولید ۵ میلیون نهال در سال عبور کرده است، و جلوتر از تعهد تولید خو می باشد.
وی با اشاره به اینکه انتقال نهال به عرصه در استان مشکل وجود دارد، اظهار داشت: برخی از نهال‌ها دیر رشد هستند با این حال با احتساب بخش خصوصی حدود ۲.۵ میلیون اصله نهال امسال در سطح استان کاشته خواهد شد و ممکن است نیم میلیون نهال کمتری وارد عرصه کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: در سال آینده تولید نهال احتمالا به ۳.۵ میلیون نهال برسد و کمبود کاشت نهال در عرصه جبران شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: منابع طبیعی استان ۱۳ نیروی شرکتی و ۱۳ نیروی سازمانی دارد و به صورت دو شیفت در حال فعالیت هستند.
حسینی با اذعان به اینکه منابع طبیعی قریب به ۲.۲ میلیون هکتار مساحت استان را تحت پوشش و نظارت قرار می‌دهد، گفت: ۵۰ درصد این عرصه ملی و بقیه غیر ملی است اما از اراضی غیر ملی نیز منابع طبیعی محافظت می‌کند‌.
وی با اشاره به اینکه در فصول تابستان و بهار بیشتر انرژی را معطوف مهار آتش‌سوزی می‌نماییم، گفت: در این بحث‌ها شاید قاچاق چوب تحت‌الشعاع قرار گیرد که این امر افزایش قاچاق چوب را در پی داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیان کرد: باید نیروی حفاظت منابع طبیعی در استان ۱۰۰ نفر باشه اما کمتر از ۲۵ است.
وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی مکلف بود رفع تداخلات اراضی را انجام دهد، یادآور شد: با قدرت این اقدام از سال ۹۵ در استان آغاز شد و تا آذر ماه سال گذشته ۲۷۵ فقره پلاک مورد رسیدگی قرار گرفت اما از این تاریخ به بعد تاکنون اقدامات شدت گرفت و در نهایت طی پایان هفته جاری پرونده رفع تداخلات اراضی در زنجان با رسیدگی به ۲۴ پلاک بسته می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در رفع تداخلات حدود ۹۷۰ پلاک از زیرمجموعه اراضی ملی، خارج و جزو اراضی غیر ملی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا