اخبار ویژهاقتصاد

ادارات بر رعایت قوانین اصول مصرف گاز توجه جدی داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان بر توجه جدی در اعتدال و رعایت اصول مصرف گاز توسط ادارات و سازمان‌های دولتی در فصول سرد سال تاکید کرد.
رحیم سلیمانی‌نژاد اظهار داشت: برای حفظ هر چه بیشتر تعادل در تولید ، مصرف و حفظ پایداری شبکه گاز رسانی در ایام فصل سرد سال ادارات و سازمان‌های دولتی مکلّف بر رعایت قوانین و دستور العمل‌های اصول مصرف بهینه گاز هستند.
وی با اشاره به ارسال ابلاغیه‌ای از سوی استانداری زنجان در راستای نظارت بر چگونگی مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی تویط مدیران در فصول سرد سال، افزود: طبق ابلاغیه ارسالی از سوی استانداری زنجان، بر نظارت و پیگیری مسئولان سازمان‌ها و ادارات دولتی در راستای رعایت جدی و اعتدال در مصرف گاز طبیعی در ساختمان‌های مربوطه به ویژه در ایام جاری و فصل زمستان تاکید شده است .
مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر همکاری و همراهی همه ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی در راستای ایجاد تعادل در مصرف و تولید گاز و جلوگیری ناپایداری شبکه گاز رسانی؛ از همه ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی خواست تا با همکاری در صرفه جویی و رعایت اصول بهینه مصرف گاز، گامی موثر در جلوگیری از افت فشار گاز در روزهای سرد زمستان برداشته و از قطعی احتمالی گاز جلوگیری کنند.
سلیمانی‌نژاد در ادامه دمای تعیین شده در ادارات را ۱۸ درجه سانتی گراد، اعلام کرد و افزود: نکات و موارد مهم چگونگی استفاده بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌ها توسط بخشنامه به مسئولان ذی ربط ارسال شده و همه موظف به رعایت آن هستند.
وی فعال کردن تاسیسات گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری را از جمله موارد قابل توجه در ادارات خواند و افزود: استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا یعنی A و B، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل برای ساختمان‌هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند، انجام معاینه فنی همه موتورخانه‌ها توسط شرکت‌‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گاز سوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز از دیگر موارد مورد تاکید است.
سلیمانی نژاد با اشاره به اینکه شرکت گاز استان زنجان با تشکیل اکیپ‌های پایش مصرف گاز بر نحوه عملکرد ادارات و سازمان‌ها نظارت خواهد داشت، تصریح کرد: طبق اعلام گشت‌های پایش مصرف گاز، مبنی برعدم رعایت مفاد بخشنامه در هر یک از موارد ارسالی پس از ارائه اخطار قبلی، در صورت تخطی مجدد طبق قوانین نسبت به قطع گاز مشترکین پرمصرف اقدام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا