دین و مذهب

برگزاری مسابقات قرآنی در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مسئول امور قرآنی اوقاف استان زنجان با اشاره به مسابقات قرآنی، گفت : ۴۱ راه یافته به مرحله استانی در رشته های معارفی قرآن کریم پنج شنبه ۲۷ مهرماه در امامزاده سید ابراهیم علیه السلام زنجان در سه رشته معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه با هم به رقابت خواهند پرداخت تا نفرات برتر در هر رشته در بخش آقایان و خانم ها مشخص شود.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: نفرات برتر هر یک از این رشته ها در دو بخش آقایان و خانم ها به شرط کسب حد نصاب نمره که در آیین نامه مسابقات آمده است، به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.
وی اظهار داشت: مسابقات معارفی بصورت کتبی برگزار شده و سوالات بصورت ۴گزینه ای خواهد بود .
حجت‌الاسلام موسوی گفت: طبق آیین نامه مسابقات آزمون راس ساعت ۱۰صبح شروع و حضور شرکت کنندگان حداقل ۳۰دقیقه قبل از شروع آزمون الزامی است.
وی اظهار داشت: شرکت کنندگان باید کارت شناسایی، مداد ، پاک کن و تراش به همراه داشته باشند و همراه داشتن کیف، کتاب، جزوه و تلفن همراه نیز در جلسه آزمون ممنوع است و شرکت کنندگان تا ۳۰ دقیقه اول پس از شروع آزمون حق خروج از جلسه را ندارند.
مسئول امور قرآنی اوقاف در پایان گفت شرکت کنندگان محترم می توانند کارت ورود جلسه مسابقات را یک روز قبل با مراجعه به معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان (واقع در زنجان انتهای خیابان سعدی جنوبی) از ساعت ۸ الی ۱۳ دریافت نمایند
حجت‌الاسلام موسوی افزود: این مسابقات در قالب رشته های معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و امور قرآنی ادارات کل اوقاف و امورخیریه استان ها برگزار می شود که معتبرترین مسابقات قرآن کریم در سطح کشور و منطقه محسوب می شود.
وی اظهار داشت: پیش از این مرحله شهرستانی این مسابقات با ثبت نام اینترنتی ۶۴۸ نفر از علاقه مندان انجام شد که نهایتاً ۱۴۴ نفر که ۲۲٪ از ثبت نام کنندگان در روز مسابقه (۳۰ مردادماه )در ۴ شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر و طارم حاضر شده و به مسابقه پرداختند و ۴۱ نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان تصریح کرد: اوقاف برای برگزاری مسابقات قرآنی بودجه از دولت یا نهاد دیگری نمی گیرد و بودجه نزدیک ۵۰۰ میلیون تومانی این مسابقات با استفاده از درآمد موقوفات و همیاری امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان هزینه و پرداخت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا