اخبار ویژهاقتصاد

هند بازار بسیار مطلوبی برای همکاری های تجاری و اقتصادی است

آثار حضور هیات تجاری و اقتصادی در ماه های آینده در افزایش مبادلات تجاری با هند دیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، جلسه مشترک هیأت تجاری و اقتصادی ایران به سرپرستی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با دکتر ایرج الهی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در هند در محل سفارت در آخرین روز از سفر این هیات به دهلی نو برگزار شد.
مهدی رنگ رونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در این جلسه با بیان اینکه از سنوات گذشته زنجان با هند ارتباطات تجاری خوبی داشته و این روند را در زمان های مختلف از جمله دوران شیوع کرونا حفط و توسعه داده است، اظهار کرد: در سفر این هیات تجاری به هند بازارهای هدف از جمله در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی ، فلزات رنگین ، صنایع دستی، نساجی و دیگر زمینه ها به صورت اختصاصی مورد اهتمام بود.
وی با اشاره به اینکه حضور در بازار و نمایشگاه هایی که همه توانمندی های هند در آن وجود داشت حضور پیدا کردیم، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای تجار و بازرگانان بود که در همه زمینه های مختلف بود تا با بازار هند و تولیدات این محصول آشنا شوند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه طی جلسه ای با اتحادیه صادرکنندگان هند تفاهم نامه همکاری امضا شد، تصریح کرد: طی این جلسه دعوتی از  اتحادیه صادرکنندگان هند fieo برای حضور در ایران و زنجان دعوت به عمل آمده است.
رنگ رونا با بیان اینکه تحریم یکی از مهم ترین موارد در توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی است که البته برای آن راهکارهای مختلفی ارائه شده است، ابراز کرد: با توجه به حضور این هیأت سطح روابط تجاری استان زنجان با هند به ویژه در صنایع کشاورزی قطعا توسعه پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه همکاری ها در زمینه تامین مواد اولیه در صنایع اصلی استان زنجان از جمله چاقو یکی از اهداف و محورهای اصلی این جلسه بود که توفیقات خوبی صورت گرفته است، گفت: این هیات تجاری دستاوردهای بسیار خوبی داشت و قطعا این دستاوردها در آینده تاثیرات بسیار بسزایی در روابط تجاری با کشور هند خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا