سیاسی و اجتماعیعلم و فناوری

پویش «همکلاسی آسمانی» در زنجان کلید خورد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: در راستای گرامیداشت شهدای والامقام پویش «همکلاسی آسمانی» در مدارس استان زنجان کلید خورد.
محمدکاظم سلامت ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با هفته دفاع مقدس اظهار کرد: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تابلوی تصاویر شهدای والامقام دانش‌آموز به همراه گزیده‌ای از وصیت‌نامه این عزیزان در قالب پویش «همکلاسی آسمانی» تهیه و همزمان با بازگشایی مدارس به مدیران مدارس شاهد استان اهدا و دانش‌آموزان مدارس شاهد با تابلوی تصاویر شهدا عکس یادگاری گرفتند.
وی همچنین از اجرای پویش «نامه‌ای از دوست همکلاسی شهیدم» در مدارس شاهد خبر داد و افزود: در این پویش گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای والامقام در خطاب به دانش‌آموزان تهیه و در بین دانش‌آموزان مدارس شاهد توزیع شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۲ مدرسه شاهد در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: تعداد ۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۹ مدرسه شاهد در دوره اول و ۵ مدرسه در مقطع دوره دوم متوسطه در استان فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، نواختن زنگ ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس و روز بازگشایی مدارس، معرفی و قرائت زندگینامه و وصیت‌نامه شهدا در مدارس و قرائت قسم‌نامه و بیعت با شهدا توسط دانش‌آموزان با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همزمان با بازگشایی مدارس بود.
سلامت با بیان اینکه استان زنجان ۴۲۸ شهید دانش‌آموز و ۴۹ شهید والامقام فرهنگی در کارنامه افتخارات خود دارد، تاکید کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در جامعه نقش هدایت‌گری و معلم را دارند لذا باید دانش‌آموزان را با زندگینامه شهدای دانش آموز و فلسفه ایثار و شهادت آشنا کنیم تا بصیرت نسل چهارم نسبت به انقلاب و دفاع مقدس افزایش یابد.
وی اضافه کرد: باید به دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و همچنین برنامه‌های فرهنگی که در مدارس برگزار می‌شود آموخت که با حرکت در مسیر شهدا هیچگاه راه را گم نمی‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا