اخبار ویژهاقتصاد

سامانه های مالیاتی به داده های موثق و دقیق نیاز دارند

سامانه های مالیاتی به داده های موثق و دقیق جهت رسیدگی عادلانه نیاز دارند و این امر مستلزم هم افزایی، همکاری و تبادل اطلاعات بین دستگاههای اجرایی دارای اطلاعات مرتبط با سامانه های مالیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، دکتر خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی سازمان جهت تکریم و معارفه دادیار مسئول انتظامی مالیاتی استان زنجان مورخ ۲۹ شهریورماه به این استان سفر نموده و با حضور در جلسه شواری اداری این اداره کل، رسیدگی داده محور یا به اصلاح حکمرانی داده در نظام مالیات ستانی، وصول بهنگام و رضایتمندی مودیان، هوشمند سازی نظام مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی از اولویت ها و برنامه های رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور یاد کرده و ابراز نمود: براساس ماده ۲۶۴ قانون مالیات های مستقیم همانا در راستای ارتقاء سلامت نظام اداری و حاکمیت قانون و رضایت مندی مودیان، رسیدگی و کشف تخلف، اعلام نظر نسبت به ترفیع مقام ماموران مالیاتی از اهم وظایف دادستانی انتظامی مالیاتی است.
خوانساریان اظهار داشت: سامانه های مالیاتی به داده های موثق و دقیق جهت رسیدگی عادلانه نیاز دارند و این امر مستلزم هم افزایی، همکاری و تبادل اطلاعات بین دستگاههای اجرایی دارای اطلاعات مرتبط با سامانه های مالیاتی است.
وی اظهار داشت: تا زمانی که اطلاعات دقیق و پردازش شده در دسترس سازمان های مالیاتی قرار نگیرد روند رسیدگی به پرونده ها با مشکل روبرو خواهد شد .
 وی در ادامه بیان کرد: رسالت دادستانی انتظامی مالیاتی پیش گیری و صیانت از سرمایه انسانی سازمان امور مالیاتی کشور است و نیز درصدد آن هستیم با توجه به پتانسیل های موجود به سالم سازی جریان اطلاعات و فرآیندها کمک بکنیم که یکی از وجه تمایز مرجع نظارتی تخصصی درون و برون سازمان همین مبحث می باشد ما باید هم محدودیت ها را شناسایی بکنیم و هم واقعیت ها را بگوئیم آنجائیکه فضای برای انجام بهینه وظایف مهیا نیست کمک کنیم فضا مهیاتر بشود و در همین خصوص توصیه به برقراری  ارتباط تنگاگ ، مستمر و روزانه با دفاتر دادستانی انتظامی مالیاتی با واحدهای و ماموران مالیاتی تا آسیب های موجود را شناسایی بکنند و آنها را به ما در ستاد سازمان منتقل و در زمینه مهیا کردن فضای سهل و ساده کار سهیم باشیم.
دادستان انتظامی مالیاتی در بخش دیگری از بیانات خود به بحث آموزش در سازمان پرداخت که این امر بایستی از تاثیر کافی برخوردار باشد و نیز مهم ترین و موثرترین کارگاه آموزشی آنست که در سطح خود ادارات امور حسابرسی مالیاتی تشکیل گردد و با صدور هر بخشنامه ای علیرغم حجم کاری حتما روزانه دقایقی به آموزش تعاملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا وجه تخصصی و فنی همکاران سازمان همواره حفظ و ایجاد شود.
ایشان همچنین با اعلام خبر ایجاد سامانه جدید آموزش مجازی سازمان  برای همکاران عنوان نمود: با ایجاد این سامانه همه همکاران می توانند به صورت مستقیم هرگونه آموزش و یا سوالی در حوزه های مالیاتی دارند را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند.
وی با تاکید بر افزایش کیفیت رسیدگی ها، رعایت ماده ۲۳۷ قانون مالیاتهای مستقیم، تحقیقات کافی، گزارش های رسیدگی براساس مستندات و دلایل کافی و اشراف بر قوانین و مقررات مالیاتی به امر مهم رسیدگی با کیفیت ماموران مالیاتی اشاره داشته و ابراز نمود: هر چقدرمیزان رسیدگی با کیفیت باشد قطعا توافق برای روسای امور حسابرسی مالیاتی با کیفیت تر خواهد بود و رفع اختلاف به سهولت انجام می شود.
در پایان این جلسه دکتر خوانساریان دادستان انتظامی مالیاتی با اهداء حکمی، آقای علی اکبر محمدی را به سمت دادیار مسئول انتظامی مالیاتی استان زنجان منصوب و از زحمات مهدی محمدی در زمان تصدی این پست تقدیر و تشکر نمود.     

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا