اقتصاد

اجرای ۸ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان خرمدره

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال ۸ طرح آبرسانی روستایی در شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ر ریال انجام شده و یا در دست اجرا می باشد .
علیرضا جزء قاسمی اظهار کرد: طرح آبرسانی به روستای نصیرآباد شامل احداث ۱۱ کیلومتر خط انتقال و استانداردسازی ۸۷۰ فقره انشعاب با اعتباری بالغ بر ۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: احداث یک باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال نیز در این روستا در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: احداث خط انتقال روستای قلعه حسینیه و بهره برداری از چاه دوم تامین آب این روستا با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح های آبرسانی در شهرستان خرمدره است که طی سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی گفت: اصلاح شبکه توزیع آب روستاهای سوکهریز و شویر هم با اعتبار ۴ میلیارد ریال در راستای کاهش هدر رفت آب و ارتقاء شاخص های بهداشتی مربوط به آب در این دو روستا انجام شد.
جزء قاسمی به اجرای عملیات رفع تنش آبی مجتمع اردجین نیز اشاره کرده و گفت: در قالب این طرح با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال، ظرفیت آبرسانی به روستاهای فلج، کبود چشمه و اردجین ۳.۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان عنوان کرد: احداث ۴ کیلومتر خط انتقال آبرسانی روستای باغدره در شهرستان خرمدره و بهره برداری از چشمه دوم این روستا نیز با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال از دیگر طرح های شرکت آبفا در شهرستان خرمدره می باشد.
این مسئول بیان داشت: عملیات اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده توزیع آب در روستای فلج برای کاهش هدر رفت و احداث خط انتقال در روستای انجلین برای رفع تنش آبی این روستا نیز از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب در شهرستان خرمدره طی سال جاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا