اخبار ویژهدین و مذهب

صدور سند امامزادگان بانو ام البنین(س) و برادران(ع)

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان امروز شخصا در محل اداره کل اوقاف استان به همراه آقای بنیاد مسئول حفاظت و حراست ثبت اسناد حضور پیدا کرد و سند ششدانگ عرصه و اعیان این امامزادگان را به حجت الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف استان تحویل داد.
کاظمی افزود: سند این امامزادگان که در اراضی وقفی متعلق به امامزاده و جنب آرامستان روستای سلمان کندی واقع شده بود به علت داشتن مشکل فنی سالیان متمادی بود که متوقف مانده بود و با پیگیری اوقاف و پیگیری ویژه همکاران ثبتی ، به مساحت ۱۳ هزار متر عرصه و اعیان صادر و جهت بهره برداری در تعیین حریم و تامین زیرساخت ها و امکانات لازم تحویل اوقاف گردید.
مدیرکل اوقاف استان زنجان نیز در این باره گفت: حفظ و ارتقای موقوفات و اجرای نیات واقفین، سه وظیفه اساسی اوقاف است و بحمدالله در سالجاری به همت همکاران و مساعدت ثبت اسناد ، تاکنون ۲۰۰ سند اولیه و ۳۲ سند تبدیلی برای موقوفات استان زنجان اخذ شده و ۴۰۹ رقبه موقوفات نیز سند دار شده و در سامانه اوقاف ثبت شده که این امر عامل اصلی در تثبیت موقوفات و تسهیل در حفظ و نگهداری و ارتقای زیرساخت های موقوفات است ، که نهایتا منجر به بهبود مدیریت بر موقوفات ، امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد زیرساخت و سرمایه گذاری در آنها می گردد.
وی در پایان گفت: از مدیرکل محترم ثبت اسناد و همکاران ایشان که همواره پشتیبان و یاریگر وقف بوده و در صدور اسناد موقوفات و امامزادگان کار جهادی انجام می دهند کمال تشکر را دارم. صدور این سند بدون همکاری دستگاه قضایی و همکاری ویژه اداره کل ثبت مقدور نبود .
گفتنی است،در همین راستا سال گذشته نیز در همایش مشترک سازمان اوقاف و ثبت اسناد ، استان زنجان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملکرد حدنگاری و کاداستر املاک و اراضی وقفی شده بود.
لازم به ذکر است، برای اولین بار و پس از سالیان متمادی با پیگیری اوقاف و به همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان زنجان سند امامزادگان عظیم الشان ام البنین(س) و برادران(ع) روستای سلمان کندی شهرستان سلطانیه ، توسط ثبت اسناد صادر و تحویل اوقاف گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا