اخبار ویژهاقتصاد

اگر مالیاتی پرداخت شده، پولی به جامعه برگشته است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران همزمان با هفته فرهنگ مالیات، گفت: درآمد دولت از دو بخش مالیات و فروش نفت می باشد که اداره امور مالیاتی موظف است درآمد دولت را تامین کند.
فیروز شکوری افزود:امروزه کار امور مالیاتی کار سخت و طاقت فرساست ، چرا که سال های اخیر با کرونا، تورم و رکود,مردم و اصناف درگیر بودند و وصول مالیات مشکل ساز بوده است.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در روشنگری هزینه های دولت، اظهار داشت: دولت برای تامین درآمد های خود باید از طریقی تامین کند بطور مثال برای تکمیل پروژه های نیمه‌تمام تمام نیازمند به درآمد می باشد.
مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: اگر ما کشوری آباد، تکمیل پروژه ، خدمات درمانی خوب هستیم، نیازمند پرداخت مالیات مردم و اصناف می باشد.
فیروز شکوری با اشاره به اینکه کل کشور از مالیات بهره می برد، گفت:در سال۱۴۰۰ امور مالیاتی استان ۹۵درصد درآمد استان زنجان را تامین کرد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰میلیارد تومان به بهداشت پرداخت شده است،اظهار داشت: واکسیناسیون مردم در زمان کرونا از درآمدی بود که مالیات پرداخت کرده بود.
شکوری با اشاره به اینکه امور مالیاتی استان زنجان در راستای حمایت از اصناف و تولید کنندگان، گفت: ۷۰۰میلیارد تومان به اصناف و واحد های تولیدی که مشمول جریمه بودند، شامل بخشودگی شدند.
وی با اشاره به اینکه از ۶۵هزار نفر، ۳۹هزار نفر مالیات صفر بوده است، اظهار داشت: سازمان مالیات به سوی واقعی شدن حرکت کرده است و داده محور می باشد و کسی درآمد خود را نمی تواند کتمان کند.
شکوری با اشاره به سامانه ۱۵۲۶ که مردم می توانند شکایت و فرار مالیاتی را اطلاع رسانی کنند، افزود: مردم و مودیان می توانند برای آگاهی و آموزش با در کلاس‌های آموزشی حضور داشته باشند، همانطور که تا به امروز بیش از ۴هزار ساعت آموزش انجام گرفته است.
مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد:ما آماده پاسخگویی به مودیان مالیاتی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا