علم و فناوری

وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سطح کشور

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، از وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سراسر کشور خبر داد و گفت: از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است.
محمد هادی احمدی با بیان اینکه از دهه هفتاد موضوع نصب شتاب نگارها در حال پیگیری است،گفت:هر ساله برنامه افزایش ایستگاهها در سطح کشور بنا به بررسی های به عمل آمده و به منظور ایجاد تعادل در توزیع شتاب نگارها در مراکز جمعیتی وجود دارد.
وی با بیان اینکه مهمتر از تعداد دستگاههای شتاب نگار موضوع مانیتورینگ و راه اندازی سامانه پاسخ سریع است،اظهار کرد: امیدواریم مسئولین استانی توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی،با بیان اینکه بر اساس جمعیت ساکن در شهرها و اهمیت مناطق مورد نظر مکان یابی انجام می شود،گفت: خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
احمدی به اهداف افزایش تعداد ایستگاهها اشاره کرد و بیان داشت: هدف از افزایش تعداد ایستگاهها و بروز رسانی آنها، کاهش زمان جمع آوری داده ها و شناسایی مناطق بحرانی در زمان وقوع زلزله و گسیل نیروهای امدادی در کوتاهترین زمان به مناطق هدف است.
وی از وجود یک هزار و ۴۴۳ دستگاه شتاب نگار در سراسر کشور خبر داد.
نماینده حوزه شتاب نگاری مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی ،با بیان اینکه چهار دستگاه نسل جدید شتاب نگار به مجموعه ایستگاه های شبکه شتاب نگاری استان زنجان افزوده شد، گفت: با افزایش دستگاههای جدید، تعداد ایستگاههای شبکه شتاب نگاری استان به ۴۰ ایستگاه افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا