پزشکی و سلامت

آغاز یازدهمین دوره المپیاد آماده هلال احمر زنجان

یازدهمین دوره المپیاد آماده مهارت های امدادی دادرسان هلال احمر با رقابت 168 دانش آموز دختر و پسر این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در حاشیه یازدهمین دوره المپیاد آماده افزود: دانش آموزان پایه هشتم پس از گذراندن آموزش های برنامه ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) وارد مسابقات دوره المپیاد آماده مهارت های امدادی دادرسان می شوند.
حکمت اله هاشمی اظهارداشت: این مسابقات در سه سطح درون مدرسه ای، منطقه ای و شهرستانی اجرا شده و در حال حاضر مرحله استانی این رقابت ها به مدت ۲ روز آغاز شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امروز در مرحله استانی و در نخستین روز از رقابت ها ۸۴ نفر از دانش آموزان پسر پایه هشتم از شهرستان های استان با هم در حال رقابت هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: فردا /چهارشنبه/ نیز با حضور ۸۴ نفر از دانش آموزان دختر در همین پایه تحصیلی بیان شده از شهرستان های استان در مرحله استانی رقابت خواهند کرد.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری المپیاد آماده افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت های کارگروهی را از دیگر اهداف یازدهمین دوره المپیاد آماده برشمرد.
هاشمی یادآوری کرد: رقابت دانش آموزان در رشته های پناه گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی، ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری است.
وی افزود: در مرحله استانی این المپیاد سه تیم برتر انتخاب و یک تیم نیز به عنوان بشردوستی معرفی خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های اول دختران و پسران به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا