اخبار ویژهاقتصاد

لزوم بارگذاری مخازن جدید در پروژه‌های غرب و شرق زنجان

پروژه‌های غرب و شرق زنجان نیاز به بارگذاری مخازن جدید است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان در نشست خبری با اشاره به بارش باران در سال جاری گفت:در سطح استان و در برخی از شهرستان‌ها شاهد بارندگی خوبی بوده ایم، همین بارش باران نیز پراکندگی متفاوتی دارد.
جزءقاسمی با اشاره به اینکه کشور و استان زنجان در چندین سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده است، افزود: وضعیت بارندگی امسال به نسبت بهتر از سال‌های گذشته بوده است، بطوری که خشکسالی کشور، در استان زنجان هفت‌ونیم درصد کاهش بارندگی داریم.
وی اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی کل استان تحت پوشش آب‌وفاضلاب قرار دارند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان تصریح کرد: تغییرات اقلیمی سبب شده که در روستاها این منابع آبی تهدید شود که همین موضوع، بروز مشکلات را در پی داشته است.
وی با بیان اینکه روستاهای تحت پوشش و غیرتحت پوشش برای بررسی مشکلات آبی دسته‌بندی شده‌اند، ادامه داد: مشکل عمده آب در روستاها، مشکلات فصلی است به طوری که عملاً با آغاز فصل گرما و تابستان مشکلات آبی در روستاها آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان، با اشاره به موضوع استفاده از پسآب در صنعت، عنوان کرد: خوشبختانه این موضوع در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز تصویب شده و کارگروهی متشکل صنعت و معدن و آب منطقه‌ای و شرکت آب‌وفاضلاب با محوریت آب منطقه‌ای تشکیل شده است تا نسبت به شناسایی صنایعی که می‌توانند از پساب استفاده کنند، اقدام شود.
وی اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان افزود: مشکلی به لحاظ تصفیه‌خانه فاضلاب در زنجان نداریم و باید تلاش کنیم شبکه شهر زنجان را گسترش دهیم زیرا وقتی شبکه گسترش پیدا کند، فاضلاب تصفیه شده و در اختیار صنعت قرار خواهد گرفت.
وی با توضیح اینکه در برخی از پروژه‌های غرب و شرق زنجان نیاز به بارگذاری مخازن جدید است، افزود: تمام تلاش‌ها بر این است که متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مشکلی در زمینه تامین آب به وجود نیاید اما این نگرانی کماکان یکی از نگرانی‌های پایدار است.
جزءقاسمی گفت: روستاهای اطراف زنجان مانند پایین‌کوه، دواسب و چرناب، از آب شهر زنجان استفاده می‌کنند.
وی اضافه کرد: به علت ویلاهایی که در این روستاها ساخته شده و همچنین وجود انشعابات غیرمجاز مصرف آب به طور وحشتناکی در تابستان در این روستاها بالاست تا جایی که سه برابر شهروندان زنجانی آب مصرف می‌کنند که همین موضوعات سبب تنش‌آبی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا