اقتصاد

ابلاغ شیوه نامه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز مدارس

برای نخستین بار به ابتکار سازمان نوسازی مدارس کشور ؛شیوه نامه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز مدارس به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان و به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ مجید عبدالهی معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، با اعلام این مطلب گفت: این شیوه نامه در راستای تحقق راهکار ۱-۱۴ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر طراحی و ساخت فضاهای تربیتی متناسب با برنامه درسی، تحولات جمعیتی، اصول شـهرسازی و معماری و شـرایط اقلیمی با تاکید بر فناوری های نوین و رعایت معماری اسلامی – ایرانی و راهکـار ۲-۱۴ در زمینه متنـاسب سـازی فضاهـای فیزیکی، آموزشـی و تربیتی با نیازهای دانش آموزان و با عنــایت بـه اهمیـت اســتفاده از فضــای سـبز در محیـط هـای آموزشــی و تربیـتی و تـأثیر آن در آمـوزش دانش آمـوزان به همت دفتر فنی و تحقیفات سازمان تهیه شد.
وی یادآور شد امروزه با افزایش مخاطرات زیست محیطی و آب و هوایی اهمیت پوشش گیاهی و وجود فضاهای سبز به خصوص در شهرها اهمیت دو چندان یافته است. از این رو احداث و توسعه فضای سبز مدارس به عنوان محیط اصلی یادگیری و تربیت که در سطح شهرها و روستاهای سراسر کشور وجود دارند می تواند از چند وجه، قابل اهمیت و واجد اثر باشد.
عبدالهی تاکید کرد: توسعه و گسترش میزان فضای سبز در مدارس می تواند در افزایش سرانه فضای سبز شهرها و به تبع آن کاهش سطح آلایندگی در مدرسه و محیط اطراف نیز تأثیرگذار باشد و از همه مهمتر در ارتقای سطح یادگیری و ایجاد جذابیت بصری در فضای اموزشی و همچنین توجه دادن دانش آموزان به مقوله محیط زیست و طبیعت موثر باشد.
گفتنی است، در این شیوه نامه که برای نخستین بار در سازمان نوسازی مدارس کشور تدوین و ابلاغ شد، نکات مهمی مربوط به فضای سبز مدارس با توجه به ملاحظات توسعه پایدار و با هدف حفظ محیط زیست و ساختن محیطی آرام، کاربردی، مفید و زیبا برای آینده سازان این مرز و بوم و جهت استفاده معماران و طراحان فضاهای آموزشی ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا