اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

آغاز پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان ابوالفضل رفیعی در نشست خبری، افزود: پیش ثبت نام از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ مرداد به مدت هفت روز ادامه دارد و داوطلبان با مراجعه به درگاه الکترونیکی و پنجره واحد وزارت کشور می توانند اقدام به پیش ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: انجام پیش ثبت نام از ملزومات ثبت نام نهایی است و فلسفه آن، امکان راستی آزمایی مدارک پیش از ثبت نام نهایی است.
رییس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه افزایش حضور داوطلبان از عوامل زمینه ساز مشارکت حداکثری است، اظهار کرد: شرایط سنی دواطلبان انتخابات مجلس در قانون جدید ۳۰ تا ۷۵ سال اعلام شده است.
رفیعی با بیان اینکه قانون جدید انتخابات در خصوص شرایط و حقوق و تکالیف داوطلبان، سهولت رأی دهی و نظام مندتر شدن وظایف مجریان و ناظران ، حاوی مفاد جدیدی است، تصریح کرد: مشارکت حداکثری هدف اصلی در برگزاری انتخابات است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم سالاری دینی به عنوان یک الگو در جهان مطرح است، اظهار کرد: مردم‌سالاری تفاوت ماهوی نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های سیاسی است.
رفیعی با بیان اینکه انتخابات از مهمترین شقوق مردم سالاری است، اظهار کرد: انتخابات زمینه ساز حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود و مشارکت در تصمیمات کلان کشور است.
وی ادامه داد: انتخابات فرصت مطلوبی را برای تبادل نظر در موضوعات مختلف کشور و تبیین گفتمان های گروه ها و جریانات سیاسی در خصوص نحوه مدیریت اجرایی کشور فراهم می‌کند.
رفیعی به نقش مهم و جایگاه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: به واسطه اهمیت و جایگاه بالای مجلس ، انتخابات آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه استان زنجان دارای پنج نماینده از چهار حوزه انتخابیه است، گفت: دهستان‌های “بوغداکندی و قلتوق” که از توابع شهرستان زنجان هستند ولی در انتخابات گذشته مجلس جزو حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود بودند، در این دوره جزو حوزه انتخابیه زنجان و طارم محسوب خواهند شد.
رییس ستاد انتخابات استان افزود: داشتن شناسنامه و کارت ملی در هنگام رای گیری و حضور در پای صندوق رای صرفا الزامی نیست و امسال برای سهولت در مشارکت در انتخابات مجلس، افراد می‌توانند با مدارک هویتی مانند کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی، گذرنامه در پای صندوق های رای حاضر شوند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان همچنین با اشاره به عزم جدی دولت برای خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم عنوان کرد: دولت اقدامات اساسی و زیرساختی زیادی در داخل و سطح بین‌الملل انجام داده است که بعضاً نتایج آنها مشخص و برخی نتایج نیز به مرور عیان خواهد شد. ضمن اینکه به تمام مدیران استان تاکید شده مطابق راهبرد دولت مردمی عمل نمایند.
وی به شیطنت‌های دشمنان در زمینه کم رنگ کردن انتخابات با ایجاد یاس و ناامیدی در بین ملت ایران و سایر توطئه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: باوجود برنامه‌های اتاق فکر دشمنان، امیدواریم شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.
رییس ستاد انتخابات استان در پایان با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی و جهت دهی به افکار عمومی ، خواستار دعوت از نخبگان و اشخاص توانمند و متعهد برای داوطلبی دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی گردید و در ادامه اظهار امیدواری کرد با هوشیاری در قبال نقشه های شوم دشمنان و از طریق تبیین واقعیتها، در راستای تقویت امید در میان مردم تلاش نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا