فرهنگ و هنر

آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی کانون پرورش فکری زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، علیرضا عیسی‌خانی اظهار کرد: در پی شروع تعطیلات تابستان و بالا بردن سطح کیفی و کمی اوقات فراغت در بین کودکان و نوجوانان، این اداره کل همزمان با سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام کارگاه‌های کانون پرورش فکری زنجان در مراکز را داده و گفت: ۴۵ عنوان فعالیت در ۲۴۶ کارگاه حضوری (در حال حاضر /احتمالا افزایش خواهد یافت در رشته‎های فرهنگی هنری و ادبی ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» ۷ سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا و «نوجوان» ۱۵ سال به بالا، می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.
عیسی‌خانی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کارگاه‌های کانون، امکان بهره‌مندی تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در نواحی و مناطق مختلف زنجان و دیگر شهرستان‌ است، یعنی کودکان در سراسر استان می‌توانند به صورت مراجعه به مراکز کانون در شهر اقامت خود در کلاس‌های کانون شرکت کنند.
مدیر کل کانون استان زنجان در ادامه گزارشی به روند برگزاری کلاس‌های کانون اشاره کرد و گفت: ۴۵ عنوان کلاس توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود.
وی درباره تعداد نفرات شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها نیز گفت: برای تمرکز بیشتر مربی و همچنین یادگیری بهتر، هر کارگاه با وجود استقبال گسترده کودکان و نوجوانان استان باحضور حداقل نفرات برگزار می‌شود.
عیسی‌خانی در ادامه به موضوعات کلاس‌ها اشاره کرد و گفت: عناوین کلاس‌های کانون شامل کارگاه خوشنویسی- زیبا نویسی، انواع کاردستی(کلاژ…)، سفالگری، عروسک سازی(پلیمری)، نقاشی مقدماتی و پیشرفته، طراحی، داستان، شعر سرایی، نوشتن خلاق۱و۲، حال خوش زندگی، نمایش خلاق، بازی خلاق، پرورش خلاقیت، گام به گام تا اندیشه، شعر و قصه، فن بیان-زبان بدن، تذهیب و نگارگری، پتینه- دکوپاژ، عکاسی، تصویر سازی، ویترای، موسیقی، کودک(ارف)، نجوم مقدماتی و پیشرفته، کارگاه کودک و مادر، رباتیک، زیست شناسی و محیط زیست، صنایع دستی و هنرهای بومی، پویانمایی، ماسک سازی(هنرهای نمایشی)، ریتم – بازی – موسیقی، ساخت کتیبه (سفال)، قرآن، هنرهای دستی(زیورآلات)، سرود، قصه گویی، هنرهای چاپ دستی(چاپ پارچه)، مهارتهای زندگی(تحلیل رفتار متقابل)، شطرنج و آزمایش‌های علمی است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان همچنین از برگزاری کارگاه‌های عمومی نیز خبر داد و گفت در صورت به توافق رسیدن با گروه چرتکه استان این فعالیت نیز در کارگاه‌های مراکز استان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا