اخبار ویژهفرهنگ و هنر

رونمایی از المان (گله آهو) در زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،شهردار زنجان شامگاه امروز در حاشیه رونمایی از المان «گله آهو» به مجاورت دشت آهوان سهرین زنجان گفت: این المان در مسیر دشت سهرین به سمت خروجی شهر نصب شده است.
علیرضا فیروزفر افزود: المان و نماد گله آهو توسط هنرمندان زنجانی طراحی و ساخته شده است.
وی اظهار داشت: این نماد یکی از بهترین طراحی‌ها در نوع خود محسوب و هنر هنرمندان این دیار را به رخ می‌کشد که توسط علی چراغی طراحی و اجرا شده است.
در ادامه علی چراغی، مجسمه‌ساز هم در این مراسم با اشاره به اینکه حضور در ۲۰ نمایشگاه گروهی و برگزاری سه نمایشگاه انفرادی از آثار خود گفت: آثار ساخته شده‌ام در دیگر شهرها از جمله تهران، قم، مشهد اراک و قروین هم نصب شده است.
طراح و سازنده المان گله آهو افزود: نماد گله آهو دو سال قبل از طرف سیما و منظر شهرداری زنجان پیشنهاد شد.
وی اظهار داشت: بعد از تایید طراحی، ماکت توسط مدیران شهری تایید و ساخت آن هم ۹ ماه زمان برد.
وی با اشاره به جنس فلزی المان گله آهو اظهار داشت: کار با فلز نوعی امضا به شمار می‌رود که تکرار آن امکان‌پذیر نیست و موضوع مقاومت آن در آب‌وهوای زنجان پیش‌بینی شده است.
چراغی در تعریف طرح گله آهو گفت: طرح شامل فرود و خیزش و از المان‌های مورد علاقه من است و حرکتی است که در کار مجسمه‌کاری دینامیک به شمار می‌رود.
گفتنی است،روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ “المان گله آهو” با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، شهردار و مدیران شهرداری، تعدادی از مدیران حفاظت محیط زیست استان، اصحاب رسانه و شهروندان زنجانی رونمایی شد.
لازم به ذکر است، طبق آخرین سرشماری که در پائیز سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است ۱۰۴۷ راس آهو در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه زنجان زیست می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا