اقتصاد

حذف قاچاق آرد، با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد

قاچاق آرد با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد منتفی می‌ شود.

حذف قاچاق آرد، با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، ولی اله زمانی با اشاره به اینکه مردم در تهیه نان با مشکل مواجه نخواهند شد، اظهار کرد: هر کیسه آرد اکنون به قیمت ۳۵ هزار تومان به نانوایی‌ها فروخته می‌شود در حالیکه یک کیسه آرد به قیمت ۲۰۰ الی ۵۰۰ و در بعضی نقاط ۷۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا آرد را به قیمت آزاد تهیه می‌کند و یارانه آرد به ازای فروش نان به حساب نانوا واریز می‌شود، ابراز کرد: با اجرای این طرح قاچاق آرد منتفی است.

زمانی گفت: یکی از مزایای این طرح این است که یارانه اختصاص یافته برای نان به جیب نانوا خواهد رفت و در همین راستا نانوا مجبور به ارتقاء کیفیت نان است.
به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی اله زمانی با اشاره به اجرای طرح جدید هوشمندسازی یارانه آرد، اظهار کرد: مردم نان را با قیمت مصوب سال ۱۴۰۰ خریداری خواهند کرد و به هیچ عنوان قیمت نان در سال ۱۴۰۱ افزایش نخواهد یافت،

وی با بیان اینکه در این سیستم نان سبوس دار، کنجد دار، بزرگ یا کوچک بودن نان در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم جهت خرید و فروش نان دیده شده است، ادامه داد: هیچ اتفاق خاصی در خصوص میزان فروش، خرید، قیمت نان در استان اتفاق نخواهد افتاد و هدف دولت از اجرای این طرح هدفمند شدن یارانه ها و جلوگیری از قاچاق و سوء استفاده ها و دلالی هاست.

زمانی با بیان اینکه با اجرای این طرح نانوا نمی‌تواند گرانفروشی کند چراکه چرخه فروش نان، سیستمی است، عنوان کرد: در سیستم جدید، کارتخوان هوشمند مخصوص نانوایی‌ها که تولید شده است در آن قیمت انواع نان مشخص و تمهیدات لازم در خصوص فروش نان دیده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه محدودیتی برای مردم در خرید نان وجود ندارد و میزان مصرف نان مردم مشخص است، تصریح کرد: دستگاه کارتخوان جدید مخصوص نانوایی‌ها در مراحل نصب و تست می باشد و تمامی نانوایی‌ها به این کارتخوان های جدید مخصوص نانوایی مجهز می‌شوند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نظارت های لازم انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی مسائل و تمهیدات برای جلوگیری از بروز فساد و خرید سوری نان و … دیده شده است.

زمانی با اشاره به اینکه در خرید نان توسط مردم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد تا مردم در تامین نان مورد نیاز مراسمات خود دچار مشکل نشوند، تاکید کرد: در کنار این عدم محدودیت ابزارهای نظارتی و کنترلی لازم را در نحوه خرید و فروش نان و آرد وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: تمهیداتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: در زمان اجرای طرح نیز طبیعتاً تمهیدات دیگری دیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا