فرهنگ و هنر

افتتاح اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری 

افتتاح اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری

به گزارش پایگاه خبری اسمان زنجان، اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری در گالری سرو کانون شیخ شهاب‌الدین سهروردی با حضور منصور مرادلو؛ رییس شورای شهر زنجان، حسین میرزایی؛ معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش، امیر نعمتی؛ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و جمع کثیری از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی عصر روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ افتتاح خواهد شد.
در اولین نمایشگاه گروهی خانه کاریکاتور حوزه هنری، آثاری از هنرمندان نامی استان از جمله جمال رحمتی، کیارش زندی و سایر هنرمندان جوان استان از قبیل امیر حسین صادقیان، بهرامعلی حمیدی، رامین طهماسبی، نسترن مرتضی‌لو، مریم تقی‌لو، تقی بیات و رضا صحبتی در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
بهرامعلی حمیدی، یکی از کاریکاتوریست‌هایی که آثاری در این نمایشگاه دارد، در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بالغ بر ۴۰ اثر در موضوعات مختلف از هنرمندان سر شناس و جوان استان در معرض دید مخاطبین قرار داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر کاریکاتور زنجان متولی خاصی نداشته است و همین موضوع باعث شده که کلاس‌های آموزشی خاصی نیز در این زمینه برگزار نشود، اظهار کرد: از یک سال گذشته حوزه هنری زنجان در این زمینه ورود پیدا کرده است و کارگاهی را در این رابطه تشکیل داده است.
این هنرمند با اشاره به اینکه کارگاه حوزه هنری نیز آموزشی نیست، افزود: حوزه هنری در واقع زمینه گرد همایی جمعی از هنرمندان این عرصه را فراهم آورده است تا در قالب این کارگاه به تبادل اطلاعات و فعالیت گروهی بپردازند.
حمیدی رسالت هنری یک کاریکاتوریست را در به تصویر کشیدن دغدغه و مشکلات مردم دانست و اظهار کرد: گاهی یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است.
این هنرمند در زمینه هنر متعهد افزود: مسلما هر هنرمندی باید به قواعد و اصولی پایبند باشد و این تعهد بر اساس ارزشهای هر کشوری متفاوت است.
وی در مورد تفاوت کارتون و کاریکاتور اذعان کرد: کارتون در واقع معنای جامع‌تری را از این هنر دربر می‌گیرد و کاریکاتور تنها به تصویر کشیدن طنز گونه چهره افراد می‌پردازد اما با این وجود اصطلاح رایج نزد مردم در رابطه با این هنر همان کاریکاتور است.
گفتنی است، آیین گشایش این نمایشگاه گروهی سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۵ عصر خواهد بود و زمان بازدید از این نمایشگاه ۲۴ لغایت ۲۵ فروردین در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ تا ۶ بعد از ظهر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا