فرهنگ و هنر

 برگزاری مجلس تعزیه روزه گرفتن امام حسین (ع) در کودکی 

برگزاری مجلس تعزیه روزه گرفتن امام حسین (ع) در کودکی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مجلس تعزیه جنگ احزاب( جنگ خندق) و مجلس روزه گرفتن امام حسین(ع) در کودکی به همت حوزه هنری استان زنجان و با همکاری گروه تعزیه قاصد عاشورا به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در قیدار برگزار می‌شود.
حوزه هنری استان زنجان بر اساس تدوین نقشه تحول و سند زیست‌بوم استان و تعیین نقطه مزیتی «هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» عمده اولویت‌های خود در برگزاری و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با مضامین اشاعه و ترویج فرهنگ و رسالت عاشورایی است که اجرای تعزیه به عنوان نشانی هنری مذهب شیعه نیز در همین راستا می‌باشد.
هنر تعزیه در معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود. این نمایش نوعی نمایش مذهبی و سنتی ایرانی- شیعی و بیشتر درباره شهادت حسین بن ‌علی(ع) و مصائب اهل‌بیت(ع) است.
هنرمندان و تعزیه گردانان این مجلس آقامعلی رستمیان، اسداله بیگدلی، سید نجم‌الدین رفیعی، احمد محبی، محمد یوسف بیگدلی، امیر سجاد بیگدلی و موزیک این مراسم به عهده مهدی حسین‌پور است.
مجلس تعزیه جنگ احزاب(جنگ خندق) و مجلس روزه گرفتن امام حسین(ع) در کودکی، روز پنج شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ در ساعت ۱۶ الی ۱۹ در پارک مرکز شهر قیدار برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا