فرهنگ و هنر

طراحی جذاب نرم‌افزار ترتیل و تحدیر قرآن برای نسل نوجوان و جوان  

طراحی جذاب نرم‌افزار ترتیل و تحدیر قرآن برای نسل نوجوان و جوان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، یوسف قاسمی قاری بین‌المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار آسمان زنجان گفت: من افتخار این را دارم که اولین قاری قرآن کریم هستم که کل قرآن را به سه شیوه تحقیق و ترتیل و تحدیر بصورت استودیویی قرائت و ضبط نموده و از طرق مختلف در اختیار عموم قرار داده ام.

یوسف قاسمی ضمن اشاره به رونمایی از نرم‌افزار فاخر ترتیل و تحدیر قرآن کریم در استان، اظهار داشت:اپلیکیش ترتیل و تحدیر قرآن دارای امکانات شاخصی است و مجموعه ترتیل و تحدیر را شامل می‌شود و به نحوی طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد بخش مورد نظر خودش را برگزیند.

وی با بیان اینکه نرم‌افزار ترتیل و تحدیر قرآن کریم قابلیت تکرار ۱۰ بار در هر قطعه را دارد، افزود: این مساله در امر یادگیری و حفظ بسیار مهم است و به کاربر کمک شایانی می‌کند.

این قاری بین‌المللی زنجانی با اشاره به گرافیک بسیار جذاب اپلیکیشن مذکور، ادامه داد: این نرم‌افزار در دو فضای “مایکت و بازار” قابل دسترسی بوده و علاقمندان می‎توانند آن را از طریق سرواژه های «ترتیل و تحدیر قرآن دکتر قاسمی » جستجو و نصب کنند.

وی به سبک و سیاق پرداخته شده در تنظیم اپلیکیشن ترتیل و تحدیر قرآن اشاره کرد و گفت: در این بخش از الحان، موسیقی و مکاتب و آواهای مختلفی استفاده شده است تا علاوه‌بر رعایت اصول تلاوت، برای مخاطب و کاربر گوش نواز نیز باشد.

قاسمی همچنین با بیان اینکه این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده تا برای نسل نوجوان و جوان جذاب باشد، تصریح کرد: مخاطبان ویژه این نرم‌افزار قرآنی نیز، حافظان، اساتید، قاریان و فعالان قرآنی خواهد بود.

شایان ذکر است، این نرم افزار قرآنی با حمایت‌ ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه استان زنجان و در طول بیش از یک سال طراحی شده است و به همراه مجموعه همگام با قرآن ، نرم افزار چندرسانه ای اکسیر و ترنیم و نرم افزار آیات موضوعی قرآن کریم و مجموعه تحقیق کامل قرآن کریم ، ششمین اثر
این استاد قرآن زنجانی می باشد.

همچنین گفتنی است، نرم افزار ترتیل و تحدیر و دوره کامل تحقیق قرآن کریم اثر قاری بین‌المللی قرآن، یوسف قاسمی روز دوشنبه هفته جاری طی مراسمی با حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان، حجت‌الاسلام کرمی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام احمدی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان و سایر مسئولان در دفتر نماینده ولی فقیه استان رونمایی شد.

خبرنگار: نرگس محمودی (کد ۴۶۳۶)

۱۰ اسفند ۱۴۰۰

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا