اخبار ویژهپزشکی و سلامت

برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در طول هفته سلامت

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت نامگذاری شده، اعلام کرد: در طول این هفته بیش از ۴۰۰ برنامه متنوع بهداشتی و درمانی در استان اجرا می‌شود.
مهندس جلیل عابدینی افزود : هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.اولین روز هفته سلامت (شنبه، یکم اردیبهشت) با شعار سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی و دومین روز (یکشنبه، دوم اردیبهشت) سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی و شعار سومین روز این هفته (دوشنبه، سوم اردیبهشت) سلامت خانواده و سلامت زمین است.
وی اظهار داشت: روزهای چهارم تا هفتم هفته سلامت به ترتیب با شعارهای سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، سلامت خانواده و جوانی جمعیت و سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.
عابدینی با بیان اینکه متناسب با نامگذاری ایام هفته سلامت برنامه های متنوع و مختلفی در همه مراکز خدمات جامع سلامت و شبکه های بهداشت و درمان استان بر گزار می شود افزود: توجه به سلامتی آحاد مردم استان در همه ابعاد آن از اولویتهای اصلی متولیان سلات و بالاخص دانشگاه علوم پزشکی استان است .
وی اظهار داشت: با نواخته شدن زنگ سلامت در یکی از مدارس زنجان از صبح روز شنبه رسما برنامه های این هفته آغاز خواهد شد و همه مردم استان تحت پوشش این برنامه ها قرار خواهند گرفت.
وی تکریم از خانواده های محترم شهدا، ویزیت رایگان، همایش پیاده روی، برنامه های بهداشتی برای دانش آموزان از جمله این برنامه ها نام برد و افزود: همزمان در این هفته توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت همکاری بین بخشی و دستگاه‌های مرتبط با سلامت مردم، جلب مشارکت سازمان‌های غیردولتی مردم‌نهاد در سلامت جامعه، برجسته‌سازی موفقیت‌ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش‌های موجود و انتظارات، تکریم فعالیت‌های دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان و تقدیر از فعالان این حوزه و تبیین عوامل موثر بر سلامت جامعه و توجه دادن مردم و دست اندرکاران نظام سلامت به موضوع شعار از اهداف برگزاری هفته سلامت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا