سیاسی و اجتماعی

لزوم اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت

والدین شهدا ظرفیت خوبی در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارند که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۱هزار و ۲۳۳ نفر از والدین شهدای زنجان در قید حیات هستند که باید از ظرفیت این عزیزان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن استفاده شود.
عباس برزگر در جلسه ستاد کنگره ملی ۳هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و تسلیت شهادت مظلومانه زنان و کودکان بی‌گناه غزه اظهار کرد: باید از ظرفیت و مشارکت همه دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت استفاده شود و اصول کار در ابتدای سال مشخص و از کلی‌گویی پرهیز گردد.
وی با اشاره به اینکه باید ببینیم در عمل به فرمایشات رهبری چقدر موفق عمل کردیم، افزود: گاها یک سری فعالیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت انجام می‌شود که باید ببینیم چقدر در عمل به فرمایشات رهبری موفق عمل کردیم و باید این نگاه مورد توجه قرار گیرند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: تقریبا هر دو هفته یکبار جلسات کارگروه شورای ترویج در حوزه‌های ایثارگری با هماهنگی مشاور محترم استاندار در امور ایثارگران و به ریاست یکی از معاونین استاندار جهت بررسی مشکلات ایثارگران تشکیل می‌شود لیکن انجام برخی فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذار نیازمند استفاده از ظرفیت و مشارکت همه دستگاهها است.
وی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، بودند کشورهایی که پس از گذشت ۱۰۰ سال یک سامانه جامع ایجاد و اطلاعات همه کشته‌شدگان در جنگ را در آن بارگذاری کرده اند، که لازم است ما نیز بمنظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا و تبیین سیره عملی شهدا به نسل جوان و آینده در این‌خصوص اهتمام لازم داشته باشیم.
برزگر یادآور شد: در این خصوص با استفاده از ظرفیت قانونی بند “و” تبصره ۹ قانون بودجه با پارک علم و فناوری تفاهم‌نامه‌ای جهت راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای والامقام استان زنجان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسیده تا از طریق این سامانه ضمن جمع اوری خاطرات و آثار شهدا در خصوص انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت گام‌های موثری برداریم.
وی همچنین خواستار اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت شد و اضافه کرد: باید از ظرفیت مردمی به نحو احسن استفاده شود، چراکه هر وقت این اتفاق افتاده کارها موثر و خوب پیش رفته است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه ۱هزار و ۳۳۳ نفر از والدین شهدای زنجان در قید حیات هستند، گفت: والدین معزز شهدا ظرفیت خوبی در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارند که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا