اخبار ویژهاقتصاد

احداث ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی تا پایان سال

تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مهندس جودی معاون بازسازی و‌ مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در نشست مشترک با معاونین بنیاد مسکن استان زنجان و مدیران شهرستانی، گفت: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ‌در استان زنجان با ۵۶ درصد، بالاتر از میانگین کشوری است .
‌ مهندس جودی افزود: استان زنجان در خصوص انبوه سازی و‌ مجموعه سازی مسکن روستایی جز استان های برتر کشور است و به عنوان الگو شناخته شده است .
وی اظهار داشت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور احداث می شود.
معاون بازسازی و‌ مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد در قالب مجموعه سازی مسکن روستایی در کشور احداث خواهد شد که پیش بینی می شود این میزان سال آینده به ۲۰ هزار واحد برسد، که این امر تاثیر بسزایی در تولید مسکن و درآمد پایدار خواهد داشت.
مهندس جودی افزود: اگر بتوانیم سالیانه ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث کنیم تاثیر بسیاری در حوزه تولید مسکن خواهیم داشت .
وی اظهار داشت: برای سال جاری پیش بینی می شود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح کشور نوسازی ‌و مقاوم سازی شود .
وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی انجام شده ، درصددهستیم تسهیلات ویژه ای به تکمیل واحدهای نیمه تمام اختصاص دهیم، اظهار داشت: استان زنجان با تشکیل ستاد بازسازی در مناطق زلزله زده خوی بسیار باتجربه عمل نمود و نقش مهمی در بازسازی این مناطق داشت که جای تقدیر دارد .
مهندس جودی افزود: هدف گذاری بنیاد مسکن کشور مقاوم سازی تمام واحدهای مسکن روستایی تا سال ۱۴۱۰ بوده که با توجه به فعالیت های خوب بنیاد مسکن استان پیش بینی می شود این استان زودتر از این هدف گذاری مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی را به اتمام برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا