اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

خودرو وارداتی به همه جانبازان تعلق نخواهد گرفت

خودرو وارداتی به جانبازانی که دارای مشکلات حرکتی باشند تعلق می گیرد و به همه جانبازان تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران، این طرح به جانبازان ۷۰ و ۶۰ و ۵۰ درصد شامل می شود.

عباس برزگر افزود: خودرو وارداتی به جانبازانی که دارای مشکلات حرکتی باشند تعلق می گیرد و به همه جانبازان تعلق نخواهد گرفت.

وی افزود: طرح واردات خودرو در ادامه بر اساس اولویت های بعدی، شامل فرزندان و والدین شهدا نیز خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه افزود: تقارن روز خبرنگار با محرم بسیار پرمعناست؛ خطبه های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) انتقال فرهنگ و ایثار شهادت را در پی داشت و خبرنگاران دفاع مقدس و جبه مقاومت، اشاعه دهنده همین فرهنگ می باشد.

عباس برزگر افزود: آزادگان، وارثان شهدا هستند و با خاطراتی تلخ و شیرین، از زندان های بعثی رهایی یافتند.

وی گفت: آزادگان دوران دفاع مقدس، زندان بان ها را به اسارت درآورده بودند.

برزگر در ادامه با اشاره به اینکه الگوی شهدا باید در عمل اثبات شود افزود: اگر شعار بهره مندی از الگوی شهدا را مطرح می کنیم، باید به سیره شهدا عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به برگزاری ویژه برنامه های سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و گفت: این برنامه های با عنوان “الماس های درخشان” در ۲۶ عنوان اجرا خواهد شد.

عباس برزگر افزود: تبلیغات شهری، پخش فیلم های مربوط به آزادگان، دیدار با خانواده آزادگان و شهدای غریب ( ۵ نفر از این شهدا از استان زنجان هستند که در اسارت به شهادت رسیده بودند)، برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت، میزگرد با آزادگان از مهمترین برنامه های سالروز ورود آزادگان خواهد بود.

وی در ادامه افزود: برای رفع مشکلات دارویی جانبازان، تعاملاتی با بیمه دی صورت گرفته است که در حال پیگیری این موضوع هستیم و مشکلاتی که در زمینه تجهیزات درمانی وجود دارد، توسط شرکت متد رفع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به طرح  “شاهد و ناظر” اشاره کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ و سیره شهدا، طرح شاهد و ناظر اجرا می شود که با این طرح، سبک مدیریتی شهدا به مدیران کشور ارائه می شود.

برزگر افزود: ما برای معرفی هرچه بهتر زندگینامه شهدا از طریق Qrcod، این موضوع به شهرداری ابلاغ شده  که امیداوریم در ۶ ماهه آتی اجرایی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا