اخبار ویژهاقتصاد

تامین مسکن با ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده

احداث واحدهای مسکونی در بافت فرسوده سریعترین راه تامین مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور گفت: احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده بهترین و سریعترین روش تامین مسکن است و البته باید به ظرفیت این مناطق نیز توجه جدی داشته باشیمم.
محمد آئینی در جلسه ستاد بازآفرینی استان زنجان به ضرورت توجه به افزایش تاب آوری و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: از رهگذر این نوسازی مسکن در بافت های فرسوده، تعریض معابر و نیز زمینه ارائه خدمات در این محدوده ها فراهم می شود.
وی به لزوم شناسایی و احصای نیازهای بافت های فرسوده در ستادهای استانی بازآفرینی شهری تاکید کرد و ادامه داد: این محدوده ها به طور معمول از جهت دریافت خدمات دچار کمبودهایی هستند و لازم است طبق مفاد برنامه ملی بازآفرینی شهری متناسب با جمعیت ساکن در آنها اعتبارات لازم برای رفع مسائل آنها هزینه شود.
دبیر ستاد ملی باز آفرینی کشور با بیان اینکه تاکنون برای ساخت ۱۳۸ هزار و ۷۸۶ واحد مسکونی در بافت های فرسوده در کشور پروانه صادر شده است، گفت: با پیگیری نوسازی واحدهای مسکونی در این محدوده ها بخش قابل توجهی از برنامه نهضت ملی مسکن عملیاتی می شود.
آئینی به ضرورت توجه و ارائه بسته های تشویقی به شهروندان برای ترغیب آنها به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: تدوین و اجرای این مشوق ها بسیار موثر است و باعث می شود که خود شهروندان وارد کار شوند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۷۰ درصد واحدهای مسکونی در سکونتگاه های غیر رسمی کشور، دارای سند رسمی نیستند، گفت: در مورد ساماندهی این سکونتگاه ها لازم است اول مسئله سند آنها حل و فصل شود که در این راستا نیاز به کار جهادی گسترده برای سندار کردن واحدهای مسکونی در این مناطق است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور به لزوم تشکل جلسات منظم ستادهای بازآفرینی استانی و شهرستانی تاکید کرد و ادامه داد: مسئله مهم در شرایط کنونی به حرکت در آوردن جریان بازآفرینی شهری در مناطق مختلف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا