اخبار ویژهفرهنگ و هنر

زنجان شهر خلاق خوراک می شود

به دنبال تبدیل شهر زنجان به شهر خلاق در حوزه خوراک هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:۳۱ استان با فرهنگ‌ها و گویش‌ها، قومیت‌های مختلف در نمایشگاه صنایع دستی شرکت خواهند کرد.
وی اظهار داشت: ۱۲۰ غرفه برای صنایع دستی اختصاص یافته است و ۱۵۳ هنرمند در این جشنواره حضور خواهند داشت.
سید سعید صفوی افزود: ۱۳ استان که برترین‌های دوره‌های قبل بودند در این جشنواره شرکت می‌کنند در کنار جشنواره آش سوغات استان‌ها نیز ارایه خواهد شد.
وی اظهار داشت: سیاه چادر به همراه برنامه‌های فرهنگی متنوع در حاشیه جشنواره آش برپا می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ابراز داشت: به دنبال تبدیل شهر زنجان به شهر خلاق در حوزه خوراک هستیم.
وی اظهار اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره آش و نمایشگاه‌ها صنایع دستی علاوه بر انجام کار فرهنگی معرفی و شناساندن استان زنجان و صنایع دستی این استان می‌باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال اعتبار چندانی برای برگزاری جشنواره آش در نظر گرفته نشده بود، افزود:به واسطه وجود مطالبه مردمی در این دوره رتبه های برتر دوره های گذشته در جشنواره حضور دارند و امیدواریم این دوره مقدمه پرباری برای سال بعد باشد تا این جشنواره را چنانچه شایسته زنجان است برگزار کنیم.
شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره آش ایرانی گفت:برگزاری جشنواره آش از جمله اقدامات خوبی است که در استان زنجان پایه‌گذاری شده است، همکاری و تعامل مدیریت شهرداری با اداره کل میراث فرهنگی موجب خیر فراوان شده است و سبب شده تا امروزه شاهد برگزاری این رویداد فرهنگی در استان باشیم.
علیرضا فیروز فر با اشاره به اینکه زنجان، آماده برگزاری این رویداد ملی ماندگار است، افزود: فضاهای جدیدی برای پارکینگ در نظر گرفته شده است تا از این لحاظ مشکلی نداشته باشیم و سعی شده مسیر بهسازی شود تا آن قسمت که موجب ترافیک شده برطرف شود.
وی اظهار داشت: برای ایمنی کار استقرار کامل نیروهای آتش‌نشانی را خواهیم داشت.
شهردار زنجان با اشاره به آرامش بازدید کنندگان در محیط جشنواره آش و صنایع دستی، تصریح کرد:پارک مصنوعی در داخل نمایشگاه ایجاد شده است تا محلی برای استراحت مراجعه کنندگان باشد.
دکتر فیروز فر افزود:چهارشنبه هفته جاری برنامه متنوع در بوستان‌های سطح شهر برگزار خواهد شد و همچنین به مناسبت هفته وحدت برنامه‌های جشن به مدت سه شب در محل کارخانه کبریت برگزار خواهد شد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهر تبدیل به کارگاه عمرانی شده است، گفت: اصحاب رسانه نفش بسزایی در میل به این هدف دارند و نشانه‌های خوبی از این حرکت هویداست.
لازم به ذکر است در ادامه از پوستر پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا