اقتصاداخبار ویژه

مقاوم سازی ۵۶ درصدی واحدهای مسکونی روستایی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجانی گفت: از مجموع ۹۲۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲۰۰۰ واحد مسکونی معادل ۵۶ درصد در سطح استان مقاوم سازی شده است.
مهندس خواجه ای افزود: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم سازی به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه ریزی شده تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی در استان مقاوم سازی شوند، در همین راستا افزایش وام های مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان با همین نگاه آغاز شده است.
وی با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی مهندسی (نظام فنی روستایی) ، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبارسال ۱۴۰۱ در استان زنجان با سهمیه تخصیصی ۴۵۰۰ فقره و تعداد سهمیه ابلاغی ۳۸۳۳ فقره می باشد ، که از این تعداد ۳۶۲۶فقره معرفی به بانک و تعداد ۲۳۰۲ فقره ، معادل ۶۰% انعقاد قرارداد شده است .
وی با اشاره به اینکه، این نهاد در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزء رتبه های برتر بوده ، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی می باشد.
خواجه ای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و ادامه داد: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا