سیاسی و اجتماعیاخبار ویژه

در حوزه فرهنگی کمبود بودجه داریم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه با توجه به صبغه غنی فرهنگی مردم زنجان، وضعیت عفاف و حجاب در استان نسبت به کشور بهتر است هر چند همین مقدار را هم برای ما پذیرفته شده نیست و دوست داریم اوضاع بهتر شود، گفت: در این حیطه اولویت با اقدامات ایجابی است.
حسین نجفی با بیان اینکه دستورالعمل‌های موجود در حوزه حجاب و عفاف ملی هستند، اظهار کرد: این دستورالعمل‌های مصوب، توسط وزارت کشور ابلاغ و هر دستگاه بر اساس وظایف خود عمل می‌کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه دستورالعمل حوزه حجاب و عفاف به دلیل چند وجهی بودن نمی‌تواند استانی باشد، افزود: اجرای این دستورالعمل‌ها نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و همچنین حمایت دستگاه قضایی است.
وی اجرای دستورالعمل کشوری حجاب و عفاف در سطح استان را یادآور شد و گفت: در این حیطه هر دستگاهی متناظر با وظایف خود اقدام می‌کند به طوری که در وجه سلبی اقدامات با توجیح و اقناع و توضیح قانون و اهمیت عفاف و حجاب آغاز و در صورت قانون شکنی با تذکر، اخطار کتبی و در نهایت با دستور دادستانی برخورد قضایی صورت می گیرد.
نجفی با بیان اینکه استان در حوزه ایجابی حجاب و عفاف هم اقدامات قابل توجهی انجام داده است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره عفاف و حجاب توسط ارشاد، برگزاری چندین برنامه شهری با مشارکت شهرداری، آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی برای دختران، اجرای برنامه‌های متنوع توسط اداره کل ورزش و جوانان از جمله تقدیر از بانوان محجبه ورزشکار و اجرای برنامه‌های گفت‌وگو محور در این حیطه و پوشش اخبار توسط صدا و سیما و دایر شدن موکب عفاف و حجاب از جمله اقدامات انجام شده در استان بوده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه تاکنون بودجه مستقیمی برای عفاف و حجاب در نظر گرفته نشده است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع خود در حال اجرای برنامه‌ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به صبغه غنی فرهنگی مردم زنجان، وضعیت عفاف و حجاب در استان زنجان نسبت به کشور بهتر است هر چند همین مقدار را هم برای ما پذیرفته شده نیست و دوست داریم اوضاع بهتر شود، ادامه داد: در این حیطه اولویت با اقدامات ایجابی است همچنانکه در اوج حوادث سال گذشته هم حرکت نامعقولی در زنجان شکل نگرفت که این وضعیت بیانگر موثر بودن اقدامات اقناعی است.
نجفی با اذعان به کمبود بودجه در حوزه فرهنگی در همه سطوح افزود: در این مورد میزان بودجه‌های فصل ۵ در استان بسیار کم است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان موازی‌کاری‌ها و تعدد کنشگران در حوزه فرهنگی را از عوامل کاهش نقطه اثربخشی اقدامات دانست و ادامه داد: در این حوزه تلاش کرده‌ایم یا ایجاد همگرایی در بین مدیران فرهنگی، موجب هم‌افزایی بیشتر شویم.
نجفی بهره‌مندی از هنر هنرمندان را برای ارائه مفاهیم متعالی را بهترین راه در کار فرهنگی دانست و افزود: هر چند در این حوزه اقداماتی در حال انجام است ولی محدودیت‌ها در این حوزه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان تاکید کرد: استفاده از هنر هنرمندان موجب می‌شود که مفهوم عفاف و حجاب در بعد ایجابی به محصول عینی قابل مصرف برای مخاطب تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا