اخبار ویژهاقتصاد

گازرسانی به ۵ هزار و ۳۵۰ روستا در دولت سیزدهم

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رامعاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از اجرای گاز رسانی به ۵ هزارو ۳۵۰ روستا و ۴۳ شهر در طول خدمت دولت سیزدهم در کشور خبر داد.
مجید چگینی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در حاشیه دومین سفر رییس جمهور به استان زنجان در روستای ماری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کرمان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا و رزمندگان اسلام با نثار خون خود برای انقلاب و نظام زمینه خدمات رسانی را برای ما فراهم ساخته اند و ما نیز در سایه این رشادتها از فرصت به دست آمده برای خدمت به آسایش و آرامش هموطنانمان استفاده خواهیم کرد.
معاون وزیر نفت از گاز رسانی به ۳۰ میلیون مشترک در کشور خبر داد و افزود: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز، حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تامین می‌کند و پایداری این خدمت رسانی عظیم نیازمند مدیریت بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم میهنان میسر خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های و اقدامات انجام شده در امر گاز رسانی در شهرها و روستاهای کشور، افزود: با اجرای طرح های جاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹۰ درصد روستاهای کشور تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند می شوند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه از ابتدای کار دولت خدمت گذار تا کنون عملیات اجرایی گاز رسانی به ۵ هزارو ۳۵۰ روستا و ۴۳ شهر در کشور به پایان رسیده است خاطر نشان کرد: با همت، همکاری و هم افزایی دولت سیزدهم و مسئولان شرکت ملی گاز اقدامات خوبی در راستای گاز رسانی به روستاهای صعب العبور و شهرهای دور افتاده در کشور انجام شده است.
چگینی با اشاره به اهمیت گاز رسانی به صنایع و واحدهای تولیدی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور افزود: گاز رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در کنار گاز رسانی به روستاها از جمله برنامه های پیش روی شرکت ملی گاز ایران است که در این در این مدت در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.
وی از گاز رسانی به ۸ هزارو ۳۰۰ واحد صنعتی خرد و کلان در طول دوسال خدمت دولت مردمی و انقلابی خبر داد و اذعان داشت: به لطف خداوند متعال و با مساعی ارزشمند همه همکاران ارزشمندم در بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طی دو سال گذشته و از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، طرح‌های گازرسانی روستایی در کشور شتاب چشمگیری داشته است و کارکنان خدوم شرکت ملی گاز ایران در راستای برخورداری مردم عظیم الشان میهن‌ مان گام‌های موثری برداشته‌اند و برای استمرار جریان گاز شبانه روز در تلاش هستند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های آماده افتتاح و بهره برداری گاز رسانی در استان همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان زنجان اشاره کرد و افزود: با همت مسئولان استانی در امر گاز رسانی اقدامات خوبی انجام شده است .
چگینی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین سفر رئیس جمهور به این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به ۸ روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژ‌های نهضت ملی مسکن جمعیتی بالغ بر ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. علاوه بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرایند افتتاح پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا