اخبار ویژهاقتصاد

برگزاری جشن خودکفایی ۲هزار مددجو کمیته امداد امام خمینی ره

جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی ره استان زنجان با حضور جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی ره در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار مددجوی زنجانی با اشاره به توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف در کنار ارائه خدمات حمایتی، گفت:امسال با توجه به تمام کمبودها با نگاه مثبت ۳۵ همت برای اشتغالزایی مددجویان کمیته پیش بینی شد که امیدواریم در هفته‌های پایانی سال شاهد شتاب در بحث خودکفایی جامعه هدف باشیم.
جعفر صباغیان با اشاره به لزوم حمایت و ارائه خدمات به دو قشر سالمندان و بیماران صعب العلاج افزود: منابع مالی کمیته امداد محدود است ولی مردم هم همراهی خوبی با این نهاد دارند.
وی در ادامه با اشاره به اشتغال و توانمند سازی مددجویان ،اظهار داشت: اگر فرآیند اشتغال و توانمندسازی به درستی طی شود، افراد کمک گیرنده می‌توانند به افرادی کمک دهنده تبدیل شوند.
قائم‌مقام کمیته امداد با اشاره به اهداف کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوان تحت‌ پوشش به‌عنوان یکی از وظایف مهم کمیته امداد است که تلاش داریم در راستای مهارت افزایی مددجویان و کمک به توانمند شدن افراد مستعد از طریق اعطای تسهیلات و اشتغالزایی برای جامعه هدف، از مهمترین اهداف راهبردی در کمیته امداد کشور است.
جعفر صباغیان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که مشکل ضامن دارند, گفت: با حمایت و پیگیری معاونت اشتغال کمیته امداد کشور این صندوق در حمایت از مددجویانی که توانایی تامین تضامین بانکی را ندارند تاسیس شده تا قدمی در مسیر تسهیل سازی اعطای تسهیلات اشتغالزایی خصوصا برای زنان سرپرست خانوار باشد.

آیت‌الله علی خاتمی در ادامه این مراسم گفت: مسئله محرومیت‌زدایی از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بوده است، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز پیگیر همین مسائل بود اما با گذشت زمان اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بیشتر شد.
وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد خودکفایی ۲ هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به توانمند و خودکفا شدن مددجویان کمیته امداد امام خمینی ره گفت: خودکفایی و اشتغال مددجویان کمیته امداد از فعالیت‌های مهم قابل تقدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) است چرا که همه افراد توانایی‌های زیادی دارند که باید زمینه شکوفا و موجب حفظ عزت نفس آن‌ها خواهد شد.

معاون استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته فعالیت خوبی داشته است، گفت: کمیته امداد نماد عدالت است و با کمک به اشتغال کشور و توانمندسازی مددجویان اقدامات قابل توجهی در دستگیری از محرومین برداشته است.
رفیعی افزود: انتخابات و حضور مردم در آن رابطه مستقیمی با امنیت و اقتدار کشور دارد و حتی در عرصه تحریم‌های جدید نیز تاثیرگذار خواهد بود، چون تجربه نشان داده هرچقدر ما بیشتر عقب‌نشینی کردیم دشمن بیشتر پیشروی کرده است.
معاون استاندار زنجان تصریح کرد: دشمنان با شناخت از اهمیت حضور مردم در انتخابات، همه توان خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق های رای به کار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا