سیاسی و اجتماعی

ایجاد زمینه اشتغال زندانیان در حوزه فرش استان زنجان

ایجاد زمینه اشتغال زندانیان در حوزه فرش استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی تفاهم نامه ای که بین مدیران کل صنعت ، معدن و تجارت و امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان منعقد گردید ، زمینه اشتغال زندانیان در حوزه فرش استان فراهم شد.
مهندس فغفوری  اظهار داشت: این تفاهم نامه بر مبنای استفاده از ظرفیت هنر صنعت فرش در راستای اشتغالزایی برای زندانیان و آموزش های لازم برای دوران پس از زندان و اشتغال پایدار آنها منعقد گردیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه زمینه همکاری بین دو اداره کل در بحث ارائه آموزش های تخصصی و عمومی بین مربیان و افراد کارآزموده توسط تشکل های فعال در استان به زندانیان مبتدی و حرفه ای مطرح شد که بر این اساس افراد مبتدی به آموزش های حرفه ای و افراد حرفه ای به آموزش های به روز مجهز خواهند شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این تفاهم نامه سرآغازی برای بهره مندی زندانیان از اشتغال و درآمدزایی در دوران زندان و پس از آن می باشد.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان یادآور شد: مشارکت در برگزاری نمایشگاههای تخصصی فرش در استان و در سطح کشور با استفاده از این ظرفیت ها و استفاده از امکانات اداره کل زندان ها در اشتغالزایی زندانیان از دیگر مفاد این تفاهم نامه بود.

وی خاطرنشان ساخت : بر این اساس مقرر گردید اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به عنوان عضو ثابت در گروه کاری فرش دستباف استان حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا