علم و فناوری

لزوم توجه همزمان به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی  

لزوم توجه همزمان به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو ارائه کرد.
حامد سرایی در خصوص توسعه ارتباطات و اینترنت گفت : در تلاش هستیم دسترسی و پهنای باند اینترنت استان در مناطق شهری و روستایی را توسعه دهیم و با برنامه ریزی انجام شده برای سال ۱۴۰۱ مابقی روستاهای بالای بیست خانوار محروم از اینترنت بهره مند خواهند شد.

وی ضمن اشاره به لزوم بهره برداری مؤثر از بستر ارتباطی و اینترنتی به ویژه در راستای توسعه اقتصاد و کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتال در کنار امنیت فضای سایبری را از جمله رویکردهای آتی استان برای رسیدن به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال از درآمد ناخالص کشور (GDP) اعلام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان توجه همزمان به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی را با اهمیت دانست و گفت: در کنار تلاش برای ایجاد فرصت های بهره برداری از قابلیت های فضای مجازی به ویژه در راستای توسعه کسب و کارهای مجازی روستا محور و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای مناطق محروم، لازم است بر فرهنگ سازی در فضای مجازی و تولید محتواهای متناسب با فرهنگ خودمان در این فضا حضور فعال داشته باشیم.

سرایی با بیان فرصت ایجاد شده برای آموزش های مجازی و در اختیار بودن تلفن های هوشمند و تبلت برای دانش آموزان، نوجوانان و جوانان، از لزوم تلاش برای غنی سازی محتوای فضای مجازی متناسب با فرهنگ کشورمان در این فضا گفت

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی افزود: نقش و وظایف برخی دستگاه های اجرایی و سازمان ها در کنار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار نقش آفرینی مؤثر بر محتوای فضای مجازی، به واسطه حضور فعال همه دستگاه های دارای مسئولیت در این حوزه شد.

گفتنی است، در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان با تبیین و مقایسه نحوه مواجهه با دشمن در شرایط کنونی و دوران دفاع مقدس گفت دشمن در جنگ تحمیلی به صورت مشخص و در مقابل رزمندگان بود و قابل تشخیص بود ولی در شرایط کنونی تمایز میان دوست و دشمن در فضای مجازی سخت است وی بر اهمیت مدیریت فضای مجازی همزمان با ارائه دسترسی های مجاز برای کاربران تأکید کرد. امام جمعه زنجان همچنین بر دیدارهای مردمی و انجام بازدیدهای محلی مدیران و آشنایی نزدیک ایشان از وضعیت تحت مدیریت خود تأکید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا