اخبار ویژهاقتصاد

انتقال۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت:سالانه ۱۳ میلیارد لیتر نفت و فرآورده‌های نفتی در شمال غرب جابجا می‌شود.
علی جعفر‌آقایی اظهار داشت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب از یکی از ۴ زیرمجموعه‌ شرکت نفت است و شاخه‌ای از پالایش و پخش محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با بیان اینکه کار این شرکت انتقال مواد نفتی اعم از فراورده‌ها و نفت خام از مبدا‌های مشخص شده و مقاصد تعیین شده است گفت: ماموریت این شرکت از استان البرز کیلومتر ۷۶ با دو رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز شده و در نهایت به مقصد تبریز می‌رسد.
وی با بیان اینکه حجم انتقالی در روز ۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام است گفت: در طول سال در حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام منتقل می‌شود و این مقدار فرآورده در طول یک سال به ۱۳ میلیارد لیتر می‌رسد. جعفر‌آقایی با اشاره به اینکه در شش استان سرمایه‌ها و دارایی پراکنده شده و چهار استان را نیز تغذیه می‌کند، گفت: عامه مردم شرکت نفت را شرکت پخش می‌شناسند اما آنچه که توزیع می‌شود از طریق این شرکت به دست شرکت پخش می‌رسد.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه منطقه شمالغرب در مسیری ۱۹۲۰کیلو متری، در گذر از مسیرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو ، میانه، شهید کریمی، (ترکمانچای)، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه، سراب، و اردبیل واقع شده است.
جعفر آقایی با اشاره به اینکه مرکز این منطقه در ضلع شمالی شهر زنجان قرار دارد گفت: حوزه عملیاتی این منطقه شامل استان‌های البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل می‌باشد.
جعفر آقایی با اشاره به وظایف اصلی منطقه شمالغرب گفت: تامین نفت خام پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز ، تامین فرآورده نفتی (سوخت) استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در مجموع در شش استان ۱۳ مرکز و تاسیسات نفتی وجود دارد که در استان البرز و زنجان و ۴ استان دیگر مستقر است گفت: یک بخش مخابراتی در شرکت خطوط لوله نفت نیز در امتداد شکل‌گیری است که می‌تواند مخابرات کشور را در زمان نیاز و مواقع بحرانی حمایت کند.
جعفرآقایی خاطر‌نشان کرد: نیروهای متخصص و عملیاتی شبانه روزی در حال فعالیت و آماده‌باش در این شرکت هستند تا در صورت وقوع بحران به کارگیری شوند.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با بیان اینکه ۳۰ واحد ستادی با مجموع ۷۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول هستند اذعان کرد: عملیات ما نیز تعطیل بردار نیست و مانیتورینگ و پایش مداوم در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا