پزشکی و سلامت

نجات جان نوجوان خدابنده ای در راهپیمایی روز قدس توسط نجاتگران هلال احمر

نجاتگران هلال احمر شهرستان خدابنده به کمک نوجوانی شتافتند که در راهپیمایی روز قدس دچار تشنج شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نوجوان ۱۷ ساله ای در راهپیمایی روز قدس در محوطه حرم قیدار نبی(ع) دچار بیهوشی و دچار تشنج می شود که بلافاصله نجاتگران حاضر در این مراسم به کمک وی می شتابند.
حکمت اله هاشمی افزود: با اقدام به موقع و سریع نجاتگران هلال احمر، علائم حیاتی این نوجوان قیداری کنترل، سپس اقدامات کمک های اولیه در تشنج انجام می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجاتگران این مصدوم را در حالت ریکاوری قرار داده و مجدد علائم حیاتی و فشار خون کنترل می شود که پس از بهوش آمدن، هماهنگی و تماس با اورژانس انجام شده و این فرد به بیمارستان منتقل می شود.
هاشمی، از اقدام به موقع و سریع نجاتگران خدابنده ای در انجام اقدامات و کمک های اولیه مربوط به تشنج بر این نوجوان خدابنده ای قدردانی کرد.
وی از انجام تست فشار خون بیش از ۴۵۰ نفر از روزه داران در راهپیمایی روز قدس خبرداد و افزود: انجام این تست ها توسط امدادگران و تیم توانا(نجاتگران خانم) انجام شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۳۵۵ امدادگر، نجاتگر و پرسنل هلال احمر استان در شهرستان های زنجان، ابهر، خرم دره، خدابنده، ایجرود، ماهنشان و طارم در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند.
هاشمی ادامه داد: ۲۵ دستگاه خودرو در این مراسم بکارگیری شده بود.
وی با بیان اینکه حوزه معاونت جوانان نیز هفت چادر فضای دوستدار کودک در سطح شهرستان های استان برپا کرده بودند، اظهارداشت: در این ایستگاه ها با مشارکت و همکاری ۳۶۰ عضو جوان دختر و پسر چهار هزار و ۷۰۰ نفر خدمات دریافت کردند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این فضا کودکان شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس با موضوع قدس و رژیم کودک کش صهیونیستی نقاشی کشیدند و نقاشی روی صورت نیز توسط اعضای جوانان برای آنها انجام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا