اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح نوروزی هلال احمر در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای و ۱۱ پست خدمات بشردوستانه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.
حکمت اله هاشمی در آیین افتتاح طرح نوروزی ضمن تبریک حلول ماه پر خیر و برکت رمضان افزود: اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند می‌باشد چرا که برای موضوع’ نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای’ و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری های سوانح و حوادث است، اجرا می شود.
وی ضمن قدردانی از داوطلبان، نجاتگران، امدادگران و جوانان پرشور که در طرح نوروزی حضور دارند، اظهارداشت: ۱۹ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای در طرح نوروزی استان زنجان فعال است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تعطیلات نوروز و در مناطق پرخطر پایگاه های امداد و نجات جاده ای موقت را به منظور پاسخگویی به سوانح و حوادث احتمالی فعال کرده ایم.
هاشمی خاطرنشان کرد: همه کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در آماده باش کامل هستند و بیش از ۱۲۵ نفر روز داوطلب و کادر در طرح ملی امداد و نجات نوروز فعال هستند.
وی ادامه داد: روزانه پنج تیم ارزیابی هلال‌احمر حوادث را رصد می‌کنند که این تیم ها شامل تیم های واکنش سریع، تیم توانا، امداد هوایی، آنست، تیم مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌ احمر شبانه روز در پایگاه های امدادی فعال هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ابراز امیدواری کرد: که هیچ حادثه‌ ای اتفاق نیفتد اما هلال‌احمری ها باید همیشه آمادگی داشته باشند چرا که حوادث و سوانح به واسطه پیشرفت تکنولوژی در کمین است.
هاشمی تاکید کرد: ۱۱ پست خدمات بشردوستانه در حوزه جوانان استان فعال است که از این تعداد پنج پست ثابت و ۶ پست سیار شامل تیم سحاب (سفیران حمایت های امداد بشردوستانه) تا ۱۷ فروردین سال آینده برای مسافران نوروزی خدمات بشردوستانه ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات امدادی و بشردوستانه، آموزش های هلال‌احمر، پویش هلال رحمت، داوطلب یار امداد و نجات، پویش ملی بشردوستی، مرهم برای زائر، نیابت( کمک به سالمندان)، مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت در پست های ثابت امدادی مراکز شهرها اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا