اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

کانون‌های مساجد، قرارگاه فرهنگی مقابله با جنگ نرم دشمن هستند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بهترین بستر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی توسط مردم و قرارگاه مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان گفت: در راستای مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی درزمینه‌ی مقابله با تهاجم فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کرده بود و به جهت احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد، هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اسفندماه سال ۱۳۷۱ بر طبق مصوبه‌ی ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد.
اسلامی با اشاره به اینکه تاسیس کانون های مساجد در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی انجام شد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی فرموده‌اند: «تهاجم فرهنگی، مثل خود کار فرهنگی، اقدام آرام و بی‌سروصدایی است. یکی از راه‌های تهاجم فرهنگی این بوده است که سعی کنند جوان‌های مؤمن را از پایبندی‌های متعصبانه به ایمان که همان چیزهایی است که یک تمدن را نگه می‌دارد منصرف کنند.»
اسلامی با یادآوری اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی و شکست مذبوحانه دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی، تلاش برای سرکوب این انقلاب از طرح جنگ نرم توسط دشمنان این نظام آغاز شد، گفت: مقام معظم رهبری همواره از این جنگ به عناوینی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و جنگ شناختی نام برده اند که اهمیت این موضوع را بیان می کند.
مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان به نقش کانون های مساجد در صف مبارزه با جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: جوان مسجدی تربیت شده مسجد براساس اصول و ارزش های دینی و اسلامی هستند از اینرو با توطئه های دشمن در این عرصه آشنا بوده و می توانند به عنوان سربازان این جنگ در صف مقدم باشند.
وی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی و بصیرت بخشی برای نسل نوجوان و جوان در حوزه باورهای ایمانی و الهی گفت: ویژه برنامه های محوری و مبنایی کانون های فرهنگی هنری با بهره گیری از ظرفیت های متعدد مسجد با همراهی امام مسجد به عنوان مدیر مسجد طرح ریزی و جریان سازی شده است.
به گفته وی، مناسبت ۱۸ اسفند در سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان است و این مهم زمینه و بستری را فراهم کرده است تا بیش از همیشه نسبت به جایگاه مسجد به عنوان مأمن امن الهی توجه شود به ویژه آنکه ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری مناسبت برای برپایی برنامه های اثرگذار دینی و ایمانی است.
اسلامی به برنامه هایی که در طول سال در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برای بچه های مسجدی اجرا شده نیز اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا محافل انس با قرآنی کریم با محوریت کانون های مساجد، مدرسه تئاتر شبستان، نشست های تبیینی به مناسبت ایام انتخابات، دیدار چهره به چهره مدیران دستگاه های اجرایی با مردم در مساجد با محوریت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، تاسیس کانون های فرهنگی هنری خواهران و برنامه های متعدد دیگری برگزار شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده برای سالروز تاسیس کانون های مساجد در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در همین راستا مراسم گرامیداشتی با حضور اعضای کانون های مساجد شهرستان طارم در این شهرستان برگزار می شود.
به گفته وی، بازدید از کانون های مساجد شهرستان طارم، دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان، تجلیل از برترین های کانونی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه طارم در این روز پیش بینی شده است.
اسلامی همچنین به غبارروبی مزار شهدا در ۱۷ اسفندماه با حضور جمعی از اعضا و مدیران کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: کاشت نهال در آستانه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد زنجان برای این ایام پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا