پزشکی و سلامت

استخدام ۵۵ نجاتگر داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان،مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مرحله نخست ۵۵ نفر از نجاتگران داوطلب هلال احمر استان همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در این مجموعه استخدام شدند.
حکمت اله هاشمی در جلسه توجیهی بدو خدمت ۵۵ نجاتگر این استان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) افزود: امروز بهترین روز از زندگی ما مدیران و مسئولان در هلال احمر است که تعدادی از نجاتگران، جوانان و سرمایه های جمعیت هلال احمر که سالیان سال در سخت ترین شرایط با مشکلات دست و پنجه نرم کردند، امروز به حق خود رسیدند.
وی تاکید کرد: این مهم با لطف خداوند متعال و صبر و تحمل شما نجاتگران محقق شد و برای بقیه نجاتگران نیز جای نگرانی نیست چرا که با تمام توان در تلاش برای جذب آنها هستیم تا تعداد زیادی از نیروهای داوطلب در جمعیت هلال احمر استان زنجان جذب شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکی از برنامه های مهم و اولویت دار رئیس جمعیت هلال احمر کشور جذب نجاتگران در این مجموعه بود که امروز با نیت اعتقادی و معرفتی ایشان و از سوی دیگر حق شما جوانان بود که محقق شد.
هاشمی ادامه داد: یک نفر از نجاتگران در صحنه حادثه به واسطه انگیزه ای که نسبت به خود و خانواده اش ایجاد شده، خدمات را سریعتر، کارشناسی و دقیق تر به مصدوم ارائه دهد، نجات کل بشر را به ارمغان آورده که این مهم ارزشمند است.
وی تاکید کرد: امروز کسانی هستند که دل آنها به جوانان می تپد و به معنای واقعی برای رفع مشکلات آنها تلاش می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: شما نجاتگران از اول اسفند ماه از کارمندان این مجموعه هستید که باید نسبت به قوانین و قواعد آشنا بوده و آن را در کنار خدماتی که ارائه می دهید، باید اعمال کنند.
هاشمی یادآوری کرد: عدم آشنایی با قواعد و قوانین منجر به ایجاد مشکلاتی برای کارکنان خواهد بود که باید تابع و التزام به نظام باشیم و این مساله بسیار مهم است چرا که نمی خواهیم نفری از نجاتگران از ادامه خدمت در هلال احمر جا بماند.
وی افزود: دیدگاه جامعه نسبت به سرخ و سفید پوشان هلال احمر به عنوان ناجی است که باید این دیدگاه مثبت همچنان تقویت شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای پاسخگویی به حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی در هلال احمر مکلف هستیم در شبانه روز برای ارائه خدمات آنلاین و آماده باشیم.
هاشمی بر داشتن تعهد و تخصص نجاتگران تاکید کرد و ادامه داد: نجاتگران افراد متخصص جمعیت هلال احمر محسوب می شوند و به واسطه اینکه متخصص، نجاتگر، کار و مهارت دارید، جذب شده اید که باید علم تئوری و عملی را ارتقا دهید.
وی ادامه داد: برنامه بازآموزی داشته باشید و برای این مهم تیم واکنش سریع از آموزش های حرفه ای بهره مند می شود و همه تخصص ها را به صورت ویژه می بینند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در هفته یک روز باید این تیم با امکانات و تجهیزات موجود در پایگاه ها مستقر و آموزش ها را تمرین می کنند.
هاشمی ادامه داد: باید هر ۲ ماه یک دفعه توان افزایی برای ارتقای مهارت و توانایی نجاتگران برنامه ریزی شود چرا که با جان انسانها در ارتباط هستیم و وقتی وارد صحنه تصادف می شوید سرعت عمل، خلاقیت و کارکرد واقعی را باید از نجاتگران شاهد بوده و باید به تمام فنون امداد و نجات مسلط باشید.
وی خاطرنشان کرد: به واسطه این تلاش ها در حوادث و سوانح مختلف می توانیم جان یک نفر را نجات دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مهترین مولفه را تخصص، مهارت و فن نجاتگران دانست و گفت: این مهم بسیار ارزشمند است چرا که مردم لایق دریافت بهترین خدمات هستند.
هاشمی بر حضور در انتخابات و پای صندوق های رای تاکید کرد و افزود: شهدا از ما مطالبه خواهند کرد و باید فردای قیامت پاسخگو باشیم.
وی اظهارداشت: کم کاری مسئولان نباید به پای دین نوشته شود امروز در جامعه امنیت داریم که بالاترین نعمت در ایران اسلامی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با انتخاب اصلح و حضور در پای صندوق های رای که امروز علیه نظام تبلیغ می کنند باید همچون گذشته سرنوشت کشور را خود تعیین کنیم و این مهم شعار نیست و به حتم حضور همه نجاتگران همراه خانواده ها نقطه قوتی برای نظام بوده و ثواب دنیوی و اخروی نیز ثبت خواهد شد.

نجاتگران انقلابی و جهادی فعالیت کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن تبریک ولادت پرنور حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: هر جا می توانید به دنبال عدل و عدالت بوده، غیرتمند و غیور باشید و احسان کنید.
حجت الاسلام و المسلیمن جواد نصیری با تاکید بر اینکه به فردی ظلم نکنید، افزود: وظیفه نجاتگران ارائه خدمات مطلوب به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح است.
وی ادامه داد: نجاتگران باید انقلابی و جهادی فعالیت کنند و پاینبد به رعایت اصول و ضوابط باشند چرا در دل انقلاب قوانین و ضوابطی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا