اقتصاد

استان زنجان جزء استانهای پیشرو در اجرای طرح جهاد آبرسانی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان که به مناسبت روز پاسدار به دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان رفته بود گفت: استان زنجان در اجرای طرح های جهاد آبرسانی جزء استانهای پیشرو در کشور بوده و علاوه بر اجرای مرحله نخست این طرح، مرحله دوم را نیز آغاز نموده است.
«علی محمد نادرخانی» اظهار کرد: در مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی در استان زنجان ۵۷ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۲ هزار نفر از خدمات تامین آب شرب پایدار برخوردار شدند.
وی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که شامل احداث ۶ باب مخزن ذخیره آب، بیش از ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع آب، بیش از ۸۶ کیلومتر خط انتقال، ۹ رشته قنات و ۷ حلقه چاه است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: قرارداد دوم طرح جهاد آبرسانی در استان نیز برای آبرسانی به ۱۵۷ روستای دیگر ابلاغ و هم اکنون در دست اجرا قرار دارد.
به گفته نادرخانی: با اجرای طرح دوم جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۹۷۶ میلیارد تومان در استان زنجان، جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخودار می شوند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اجرای طرح های جهاد آبرسانی در استان زنجان با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) گفت: برای اجرای این طرح ها هرگز معطل تامین اعتبار نبوده ایم و امر آبرسانی بدون وقفه ادامه داشته است.
«سردار جهانبخش کرمی» گفت: با توجه به اینکه منابع تامین آب پایدار در استان وجود ندارد آبرسانی به ویژه در مناطق روستایی با چالش هایی مواجه بوده است که با عزم همگانی که در استان شکل گرفته این چالش رفع شده است.
وی یادآور شد: تمهیدات آبرسانی به ۱۵۷ روستای استان زنجان نیز اندیشیده شده که در کوتاه ترین زمان عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا