اقتصاد

آسفالت ریزی معابر ۲۷۸ روستای استان زنجان طی دو سال گذشته

معابر 278 روستای استان با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در دو سال گذشته آسفالت ریزی شده است.

آسفالت ریزی معابر ۲۷۸ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد
تومان در دو سال گذشته

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، در طول دو سال گذشته، به معابر۲۷۸ روستای استان به میزان ۱۰۷۵۰۰۰۰ مترمربع با مشارکت دهیاری آسفالت ریزی صورت گرفته،اظهار کرد: برای این پروژه ها اعتباری حدود۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
رضا خواجه ای با اشاره به اینکه، در سال گذشته، کل اعتبار ریالی ۶۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و ۶۶۰ هزار متر مربع اجرای آسفالت معابر در ۱۷۶روستا انجام گرفته است، گفت: تناژ قیر مورداستفاده نیز ۶ هزار و ۶۴۰ تن بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در سال جاری تا به امروز نیز سهمیه ۵۲میلیارد تومانی به استان اعلام شده و منتظر باز شدن سامانه برای تخصیص اعتبار و تناژ قیر رایگان هستیم .
وی یادآور شد: پس از تخصیص قیر رایگان اوایل سال آینده اقدامات انجام و تا قبل از مهر ماه سال پیشرو اقدامات به اتمام می‌رسد.
خواجه ای بهسازی معابر شاخص زیست محیطی روستاها، بهبود عبور و مرور، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و
برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی را از اولویت های مهم این نهاد در راستای توسعه روستاها دانست و افزود: تامین قیر رایگان موجب رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، تسریع آسفالت راه‌های روستایی، نوسازی شبکه معابر روستایی و شهری،احداث، بازسازی و ترمیم جاده‌ها و در نهایت افزایش رفاه مردم می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان ،اجرای ۳۷۹ پروژه طرح هادی روستایی ، تهیه
و بازنگری طرح هادی در ۲۵۸ روستا،اجرای۲۹۹ پروژه سرمایه گذاری و توسعه کسب و کاردر روستاها با هدف اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی و ارائه پاسخ استعلام در پنجره واحد زمین به تعداد ۲۰۲۲۴ فقره ،ایجاد ۹۹۱ فرصت شغلی درروستاهای استان و اعطای ۹۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای متقاضیان اشتغالزایی از برخی اقدامات بنیاد مسکن درسال های اخیر در حوزه عمران روستایی دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا