اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

تشریح برنامه های صدا و سیمای استان زنجان در چهل و پنجمین فجر آزادی

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، همزمان با دهه فجر برنامه‌های متنوعی با رویکرد تبیین دستاوردهای انقلاب ونظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف، امید آفرینی، مباحث گام دوم، چله دوم انقلاب، انتخابات پیش رو و روزشمار انقلاب در زنجان آماده پخش از شبکه اشراق، شبکه استانی صدا، بخش های خبری و فضای مجازی شده است.
« سلام بر فجر» عنوان برنامه زنده صبحگاهی است که در ایام الله دهه فجر هر روز از ساعت ۸ صبح بمدت ۵۵ دقیقه با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و مسئولین شهرستانها، به انعکاس خدمات انجام شده و توانمندی‌ دستگاه‌های خدمات رسان، تشریح روند تحولات توسعه و عمران در مناطق مختلف استان و برنامه های آتی در خصوص رشد و توسعه می پردازد.
برنامه زنده « طلوع۴۵» از ساعت ۲۱ هرشب با رویکردی شاد و مفرح، ضمن دعوت از مبارزان انقلاب و بیان خاطرات آن دوران خواهدپرداخت و سرودهای پرخاطره بهمن۵۷، پیام های مردمی، تصاویر و عکسهای دوران انقلاب از آیتم های این برنامه زنده است.
همچنین تیم برنامه ساز ویژه برنامه جشن انقلاب، برنامه های جشن و شادی مردم استان را از تمام شهرها ضبط و پخش خواهد کرد.
پوشش زنده رویداد طنین الله اکبر مردم انقلابی استان در شب ۲۲ بهمن از سه نقطه زنجان، پخش زنده راهپیمایی۲۲بهمن و برنامه های جشن و نمایشگاه های دانش آموزی از دیگر پیش بینی های شبکه تلویزیونی اشراق در این ایام خواهد بود.
برنامه « دانیشیق»، « جشن انقلاب در مدارس » ، برنامه «روز شمار انقلاب» ، مستند فاخر دست آورد، برنامه موسیقیایی آوای انقلاب، برنامه ره آورد با محوریت توسعه استان زنجان در چهار دهه گذشته، برنامه خاطرات انقلاب با خاطره گویی مبارزان و انقلابیون، جشنواره سینمایی ویژه فجر با پخش۲۲ سینمایی بلند موضوع با انقلاب ، مستندهای تاریخی و دو سریال تلویزیونی و دهها نماهنگ و سرود انقلابی و همچنین سایر برنامه های روتین هم با توجه به این ایام رنگ و بوی دهه فجر خواهند داشت.
رادیو زنجان هم برنامه های مختلفی را برای این ایام تدارک دیده است .
رادیو انقلاب عنوان ویژه برنامه ای است که قرار است از رادیو استانی پخش شود . این برنامه قصد دارد با تاکید بر روحیه انقلابی بودن و انقلابی ماندن درهمه نسلهای پس از انقلاب، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را بیان نماید.
انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تقویم انقلاب، روایت وقایع مهم روز ،آوای انقلاب، پخش و معرفی ترانه های انقلاب ، معرفی شخصیت های برجسته انقالب اسلامی، معرفی دستاوردهای علمی کشور و مسابقه پیامکی از دیگر آیتم های این برنامه خواهد بود.این برنامه در ۱۲ قسمت ۵۵ دقیقه ای هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ پخش می شود.
دیگر ویژه برنامه رادیو «دستاورد» نام دارد که با حضور معاونین استانداری زنجان و مدیران کل ادارات ضمن تبیین پیشرفت های صورت گرفته در مناطق مختلف پاسخگوی مطالبات و سئوالات شنوندگان خواهد بود. دستاورد در ۱۲ برنامه ۴۰ دقیقه ای از ساعت۱۲:۳۰ پخش خواهد شد.
نمایش رادیویی « طرلان» عنوان نمایشی رادیویی با موضوع فعالیت و شهادت انقلابیون بدست ساواک در اثنای مبارزات سال۱۳۵۷ است که در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای در ایام الله دهه فجر به سمع شنوندگان خواهد رسید.
علاوه بر نمایش شطرنج در۳ قسمت ۳۰دقیقه ای،مستند در برابر طوفان، اسناد لانه شیطان، انقلاب روایت لری، به قلم انقلاب، آوای انقلاب و میهمانی لاله ها، ایران۶۲۶ با موضوع فعالیت شرکت های دانش بنیان و جوانان نخبه، مجله ترکیبی « من هم هستم» با موضوع نقش مدارس و دانش آموزان در پیروزی و تداوم انقلاب در ۴ قسمت ۲۰دقیقه ای، مسابقه رادیویی۵۷ و « ویژه برنامه روز ۲۲ بهمن» هم به مدت ۱۸۰ دقیقه با پخش سرودهای انقلابی، بخش کارشناسی، صدای شما و مسابقه تلفنی، آهنگ‌ها و سرودهای خاطره انگیز روزهای پیروزی انقلاب در کنار پخش گزیده بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری، برنامه های سلام زنجان، یاشاییش، مثبت انرژی، کندیمیز، یک پیام یک ترانه و بصورت ویژه به دهه فجر می پردازند، همچنین پخش تصاویر ارسالی مخاطبان از رادیو نمای مرکز از دیگر برنامه های معاونت صدا برای ایام الله دهه فجر می باشد .
تولید۳۰ گزارش موضوعی درباره توانمندی‌های استان در حوزه های صنعتی، فرهنگی و اجتماعی همچنین دست آوردهای نظام در سطح استان زنجان در معاونت اطلاعات و اخبار همچنین ۱۰مورد گفتگوی زنده خبری و میهمان داخل بخش خبر، گزارش از خانواده های شهدا، بانوان فعال درحوزه های اجتماعی و فعالین حوزه تولید و اشتغال، مجموعه بسته خبری تحت عنوان به قله نزدیک می شویم، بیش از ۸۵ مورد خبر مکتوب ارسالی به واحد مرکزی خبر، اخبار ویژه طرح های قابل افتتاح در دهه فجر با حضور مسئولین کشوری و ۶۸ گزارش رویدادی از مراسم و جشن های سراسر استان ره آورد معاونت خبر صدا و سیما زنجان است.
تولید اینفوگرافیک با محوریت دستاوردهای علمی، فناوری‌های دانش بنیان، دستاوردهای پزشکی و درمانی، دستاوردهای حوزه آموزش، دستاوردهای خودباوری، محرومیت زدایی، رویدادهای شاخص استان زنجان، تولید کاریکاتور با محوریت نقد نظام سلطه و وابستگی، تولید موشن گرافیک با عنوان ستاره های علمی زنجان در آسمان علم ایران و جهان، معرفی شخصیتهای برجسته استان در انقلاب اسلامی، تولید روزشمار انقلاب اسلامی در زنجان- پویش فجر انقلاب اسلامی در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲، تولید و انتشار فتوکامنت با محوریت پیشرفتهای پس از انقلاب اسلامی، تولید ۴۰ قطعه پوستر با محوریت پیشرفتهای ایران ، بازنشر تولیدات در کانالهای مختلف استان زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا در فضای مجازی و ایفای نقش مکملی و معرفی برنامه های سیما و صدا در فضای مجازی از جمله اقدامات این معاونت است.
صدا و سیمای استان زنجان تلاش دارد تا در این ایام گوشه ای از خدمات و تحولات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین و در قالب برنامه های مختلف شبکه استانی به سمع و نظر مردم شریف استان و مخاطبان خود برساند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا