اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

پیگیری مطالبات ایثارگران در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید ستاد مرکز گزارشی از مطالبات ایثارگران در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه به استان زنجان ارائه کرد.
محمد میرزابیگی معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید ستاد مرکز و نماینده تام الاختیار دکتر قاضی زاده هاشمی در سفر استانی ریاست محترم جمهور در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهور و هیئت همراه به استان زنجان، اظهار کرد: حضور رئیس جمهور در استان، فرصت مغتمی است که از ایشان مطالبات جامعه ایثارگری را در راستای نیازها و دغدغه های این عزیزان پیگیری کنیم.
وی با اشاره به پیگیری مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به استان زنجان گفت: در دور اول سفر مصوباتی مشخص شده بود که هر میزان محقق نشده، باید بنیاد مرکز و هم اداره کل بنیاد استان پیگیر باشند تا به صورت کامل محقق شود.
معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید ستاد مرکز ادامه داد: برای دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان نیز ۷ بند مصوبه جهت پیگیری و اختصاص بودجه در نظر گرفته شده است که موضوعات خوب و کاربردی در این مصوبات مطرح شده که تکمیل کننده و در واقع بیشتر از مصوبات دور اول سفر است و امیدواریم با تحقق این موارد بتوانیم به خانواده معظم شهدا بیش از پیش خدمت رسانی کنیم.
وی اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای ایجاد مرکز فرهنگی جنب مزار شهدا از محل مسئولیت اجتماعی نفت در سال ۱۴۰۲، جهت برگزاری برنامه های فرهنگی که قاعدتا باید ساماندهی و تجهیز شود و اختصاص مبلغ ۵ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را از جمله این مصوبات عنوان کرد.
میرزابیگی همچنین اختصاص ۱۰ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال استان برای ایثارگران و اختصاص ۵ درصد سهمیه نهضت ملی مسکن استان به ایثارگران استان با معرفی بنیاد شهید را دیگر مصوبه این مطالبات عنوان کرد و ادامه داد: در نظر داریم با اجرای این دو مصوبه مدیریت و واگذاری این سهم را در اختیار شهید قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه اختصاص مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای تجهیز خانه ایثار جهت نگهداری ایثارگران و خانواده های سالمند شهدای استان، دیگر مصوبه دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان است، افزود: در این خانه ها علاوه بر امکانات سیاحتی و تفریحی که دارد، امکانات توان بخشی نیز وجود داشته و جانبازان و والدین معزز شهدا که پا به سن گذاشته می توانند از امکانات این مراکز بهره مند شوند.
معاون سلامت و توانمندسازی بنیاد شهید ستاد مرکز یادآور شد: بنا داریم مراکز توان بخشی ایثار به عنوان محل های نقاهتگاهی برای ایثارگران در صورت تنهایی و دارای شرایط خاص در این اماکن اسکان پیدا کنند.
وی با بیان اینکه اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات توان بخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های معظم شهدای استان نیز جزو این مصوبات است، گفت: در این راستا مبلغ ۵ میلیارد تومان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
میرزابیگی در پایان از برگزاری آزمون استخدام اختصاصی برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد خبر داد و گفت: در این استخدام گسترده که به زودی دفترچه آن منتشر خواهد شد شامل فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با مدارک دیپلم و زیر دیپلم نیز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا