اخبار ویژهسیاسی و اجتماعی

رونمائی از مجموعه آموزشی ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه در راستای پیشگیری از طلاق

این مجموعه آموزشی تخصصی پیشگیری از طلاق است و در راستای تحکیم بنیان خانواده تهیه شده که هدف اصلی این برنامه کاهش عوامل خطرزای شناخته‌شده و افزایش عوامل حفاظتی در میان زوجین است و زوجین مهارتهای زندگی را در قالب بسته ی آموزشی فرا می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، سرپرست بهزیستی استان زنجان در مراسم رونمائی از کتاب “۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه” با حضور مدیرکل دفتر مشاوره و راهنمائی بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین استانی گفت: برنامه آموزشی این کتاب شامل ۱۲ ساعت است که بستر لازم برای مهمترین مهارت­های ضروری رابطه زوجی موفق را با استفاده از آزمون های رابطه، تمرین های پایانی و اشاره به مهمترین نکات در هر فصل یا ساعت، فراهم می­ آورد.
دکتر روح اله خدابنده لو افزود: برنامه در سه فاز اجرایی شامل فاز اول تبدیل محتوای کتاب آموزشی مذکور در قالب پکیج آموزشی صوتی تصویری و بومی سازی کلیپ آموزشی و فاز دوم تولید و تکثیر پکیج آموزشی صوتی تصویری، تهیه و تدوین کتاب راهنمای مربیان و تهیه و تدوین کتاب کار و فاز سوم پس از توزیع محتواهای آموزشی به استان ها برگزاری کارگاه آموزشی است که این مجموعه آموزشی در کنار هم می تواند کمک بسیاری در تحکیم و غنی ­سازی رابطه زوجی داشته باشد.
سرپرست بهزیستی بیان کرد: اثر بخشی این برنامه بر احتمال کاهش طلاق، مهارت آموزی، افزایش رضایت و تعهد زناشویی طی مطالعاتی در فرهنگ های مختلف نشان داده شده است.
وی با اشاره به اینکه امروزه رویکرد­های پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوج­ درمانی و خانواده درمانی است، تصریح کرد: برنامه‌های آموزش ازدواج، برنامه‌هایی پیشگیرانه است که هدف آن مجهز نمودن زوجین به دانش و مهارت‌هایی است که به آن‌ها در حفظ و بهبود رابطه‌شان در زمان تأهل یاری ‌رساند .
خدابنده لو با اشاره به اینکه برنامه آموزش پیش از ازدواج از سال ۱۳۸۱ توسط معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با هدف افزایش میزان اطلاعات، دانش مهارت و قابلیت فراگیران در امر انتخاب همسر طراحی و تدوین و به افراد ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج، آماده‌سازی افراد برای ازدواج موفق و تشکیل خانواده را مدنظر دارد.
وی افزود: این برنامه در سال گذشته نیز توسط مدرسین و آموزشگران مجرب و آموزش دیده در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد، محلات و مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی) و… جهت مخاطبین اصلی و گروه هدف برنامه به صورت رایگان اجرا شد.
سرپرست بهزیستی یادآور شد: بهزیستی، زوج‌های نیازمندی که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند را پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی غیردولتی این سازمان نیز به صورت رایگان از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره‌مند شوند.
گفتنی است کتاب ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه به سفارش دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور و تحت نظارت معاونت امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان و به همت دکتر الهام فتحی دارای مدرک تخصصی برنامه PREP و آموزش دیده زیر نظر دکتر مارکمن و دکتر استنلی(نویسندگان کتاب) در دانشگاه دنور و دکتر ابوالفضل حاتمی ورزنه عضو هیئت علمی دانشگاه، متخصص ازدواج و خانواده و دکتر فرحناز رستمی ترجمه و به چاپ رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا