اخبار ویژهعلم و فناوری

پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است

به گزارش پایگاه خبری آسمان زنجان، رییس پلیس فتا استان زنجان در نشست خبری بت موضوع پویش مردمی کودکان سایبری با اصحاب رسانه گفت: امسال چهارمین پویش کودکان سایبری شروع بکار می کنیمو
سرهنگ سید احمد موسوی افزود: سهم استفاده کودکان روز به روز در حال افزایش می باشد و به نوعی وابستگی بیشتری پیدا کرده اند.
وی اظهار داشت:نسل امروز نسل آگاه تری هستند و دانش بیشتری نسبت به نسل گذشته دارند.
رییس پلیس فتا استان زنجان تصریح کرد: افزایش دانش فنی کودکان باعث ایجاد شکاف عمیقی بین نسل امروز و گذشته پیدا کند و تربیت کودکان تحت شعاع قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کنترلی در فضای ی مجازی وجود ندارد، چرا که هرکسی به فضای مجازی دسترسی دارد و منبعی برای کودکان می باشند،هر چند این کانال ها و پیج ها… علمی و آموزشی نیست و در تربیت فرزندان ما تاثیر منفی می گذارد.
سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه نقش تربیتی خانواده و مدارس با وجود فضای مجازی کمرنگ تر شده است، افزود: ما دارای فرهنگ و اعتقادات غنی هستیم که با غفلت والدین و حضور بیش از اندازه کودکان کمرنگ می شود.
وی اظهار داشت: اگر افراد بخواهند منفعل رفتار کنند و نحوه صحیح از فضای مجازی را ندانند دچار اختلال خواهند شد.
سرهنگ احمدی افزود: ما باید روش های استفاده از فضای مجازی را به والدین، اولیاء و معلمان و مدیران مدارس آموزش دهیم.
وی با اشاره به پویش مردمی کودکان سایبری اظهار داشت:سازمان و افراد و سازمان هایی که متولی امر آموزش هستند را وارد این پویش کرده ایم تا آموزش های لازم صورت بگیرد.
رییس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه، آگاهی والدین در عصر دیجیتال و فضای مجازی از الویت ماست تا برخورد صحیح با کودکان داشته باشند، گفت: کودکی که توسط والدین آگاهی و دانش مهارت استفاده از فضای مجازی را داشته باشد فردی مفید در جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به آموزش مربیان پرورشی ، مدیران مدارس در رابطه با فضای مجازی اظهار داشت:پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است.
خبرنگار نرگس محمودی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا